همزمان با هفته هوای پاک، نخستین ایستگاه پایش آنلاین هوای محیطی استان چهارمحال و بختیاری با حضور استاندار در شهرکرد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

استاندار چهارمحال و بختیاری در آیین افتتاح این ایستگاه پایش هوای محیطی در چهار راه دولت شهرکرد گفت: استان چهارمحال و بختیاری برای پایش و سنجش میزان آلودگی و گرد و غبار موجود در هوا، نیاز به پنج ایستگاه دیگر دارد.

قاسم سلیمانی ادامه داد: برای راه اندازی ایستگاه های پایش هوای، برنامه ریزی لازم برای تامین اعتبار انجام می شود تا دیگر ایستگاه های پایش مورد نیاز استان نیز در سال آینده راه اندازی شود.

سلیمانی، پدیده گرد و غبار را از تهدیدهای زیست محیطی استان دانست و افزود: این ایستگاه کنترل کیفیت هوا این مزیت را دارد که در منطقه کم تردد میزان آلایندگی هوا را پایش کرده و در شناسایی شاخص آلودگی هوا در مناطق آرام نقش موثری می تواند، داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری هم گفت: دو میلیارد و 250 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ملی ستاد حوادث برای راه اندازی این ایستگاه سنجش و کنترل کیفیت هوا هزینه شده است.

سعید یوسف پور افزود: طبق استانداردها به ازای هر 100 هزار نفر باید یک ایستگاه پایش هوای محیطی در استان راه اندازی شود.

وی اظهار داشت: اطلاعات نخستین ایستگاه پایش هوای استان می تواند برای پژوهش های دانشگاهی، هواشناسی، دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری مورد استفاده قرار گیرد.

یوسف پور، ریزگردها و آلودگی هوای را از مشکلات اساسی چند سال اخیر استان عنوان کرد و گفت: شهرکرد یکی از شهرهایی است که ریزگردها باعث آلودگی هوای این شهر می شود و باید با افزایش فضای سبز، حفاظت از محیط زیست و اقدامات مفید در کاهش آلودگی صنعتی، می توان این معضل را تاحدودی کاهش داد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.