اداره بهداشت و درمان انگلیس به علت یک اشتباه فاجعه بار پزشکی در سال 2010 به غرامت 24 میلیون پوندی مواجه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، به نوشته شماره امروز روزنامه گاردین در اینترنت: یک اشتباه ساده در یک اتاق عمل در بیمارستان کودکان «گریت ارموند استریت» در لندن در ژوئن 2010 منجر به آسیب مغزی فاجعه بار یک دختر 10 ساله به نام "معیشه نجیب" شد.

آن اتفاق زمانی روی داد که طی عمل جراحی یک سرنگ حاوی چسب به اشتباه به جای یک سرنگ حاوی رنگ به داخل مغز وی تزریق شد و به آسیب مغزی شدید وی انجامید که وکیلش آنرا «یک آسیب مغزی فاجعه بار دائمی» توصیف می کند. معیشه که اکنون سیزده ساله است، روی ویلچیر قرار دارد و به سختی قادر به حرکت است، یک چشمش نابینا شده و به مراقبتهای بیست و چهار ساعته نیاز دارد و از اسپاسم دردناک در پاهایش رنج می برد.

با توافق طرفین دعوی در دادگاه عالی لندن قرار شد، ابتدا 2 میلیون و 800 هزار پوند معیشه پرداخت شود به علاوه پرداخت سالانه مبلغ383 هزار پوند تا سن 19 سالگی که متعاقبا این مبلغ به423 هزار پوند در سال تا زمان مرگش افزایش خواهد یافت.

اگر معیشه طبق انتظار یک کارشناس درمانی که خانواده‌اش استخدام کرده‌اند، حدود 64 سال عمر کند، کل غرامتی که اداره بهداشت و درمان انگلیس مجبور است به وی بپردازد، تقریبا بالغ بر 24 میلیون و 200 هزار پوند خواهد بودکه بزرگترین غرامت در یک پرونده قصور پزشکی در انگلیس است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار