نمایندگان مجلس با تصویب کلیات طرح اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به عنوان نقطه عطفی در تاریخ اقتصاد ایران موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز کلیات طرحی را تصویب کردند که طبق گفته عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نقطه عطفی در تاریخ اقتصادی ایران خواهد بود.   
 
وکلای ملت با 158 رای موافق، 39 رای مخالف و 12 رای ممتنع از مجموع 230 نماینده حاضر در صحن با تصویب کلیات این طرح موافقت کردند.  
 
هم چنین حجت‌الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در دفاع از این طرح گفت: اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم می‌تواند نقطه عطفی در تاریخ اقتصاد ایران تلقی شود.   
 
وی افزود: شهادت می‌دهم وقت زیادی از نمایندگان، کارشناسان مرکز پژوهش‌ها، دولت صرف این موضوع شد که کاری بسیار دقیق و عمیق است.   
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: متاسفانه نظام مالیاتی کشور یک نظام کاملا سنتی است و در بین کشورهای دنیا یکی از نظام‌های ضعیف مالیاتی نظام مالیاتی کشور ماست و ما به دنبال آن هستیم تا یک یا چند گام به سمت مدرن‌تر شدن نظام مالیاتی حرکت کنیم.
 
عضو سابق هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: تحول نظام بانکی ملزومات زیادی دارد که مهمترین جز آن قانونی است که مجموعه را اداره می‌کند.
 
وی تاکید کرد: تلاش کردیم تا نظام مالیات کشور را با در نظر گرفتن شرایط فعلی اقتصاد ایران و نه به صورت آرمانی به سمت مدرن شدن خرکت دهیم.
 
نماینده مشهد و کلات ادامه داد: به فرض مثال نظام مالیاتی بر ارث در کشور ما بسیار خشن است به طوری که اگر مالیات در ارث را تعطیل کنیم، درآمد ما بیشتر خواهد شد.   
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: نرخ‌های مالیاتی ما پایین نیست بلکه جز کشورهایی هستیم که نرخ مالیاتی بالایی داریم ولی مشکل ما کم بودن پایه‌های مالیاتی یعنی همه محل‌های ایجاد درآمد را شناسایی نکرده‌ایم بنابراین در طرح مذکور کوشیده‌ایم تا این نواقص برطرف شود.   
 
اضافه می‌شود؛ جزییات طرح اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به بعد از اتمام بررسی لایحه بودجه موکول شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار