بر اساس گزارش فایننشال تایمز، بانک سلطنتی اسکاتلند ( RBS) با زیان هشت میلیارد پوندی مواجه شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از فایننشال تایمز، بانک سلطنتی اسکاتلند (آر بی اس) با نگرانی هایی جدیدی درباره وضع سرمایه خود مواجه است و مجبور شده است سه میلیارد پوند دیگر برای تامین هزینه دادخواهی و غرامت به علت سوء عملکرد گذشته اش کنار بگذارد.

انتظار می رود با این اقدام، آر بی اس به زیان پیش از مالیاتی هفت تا هشت میلیارد پوندی در سال2013 برسد که به معنی لزوم فروش دارای های بانکی بیشتری برای تقویت ترازنامه خود است.

این بانک اعلام کرد، 9 تن از مدیران اجرایی آن در پی این بن بست پیش بینی نشده قرار است از پاداش های سال گذشته شان صرف نظر کنند. .

رئیس این بانک گفت :‌ مبالغ بیشتری - عمدتا برای حل و فصل ادعاهای مطرح شده درباره سوء عملکرد بانک در فروش وام های رهنی پرخطر آمریکا - به هزینه اعلام شده چهار تا چهار و نیم میلیارد پوند مرتبط با تشکیل بانک بد افزوده خواهد شد.

تحلیلگران می گویند، این مسئله فشارها بر "آر بی اس" را برای افزایش سرمایه با فروش دارایی های بیشتر به ویژه بانک "سیتیزنز" در آمریکا که 15 درصد کل دارایی های پرخطر این بانک را تشکیل می دهد،‌ تشدید خواهد کرد.

برخی تحلیلگران می گویند، بانک سلطنتی اسکاتلند که 81 درصد آن تحت مالکیت دولت انگلیس است، ممکن است مجبور شود دارایی های دیگری را از جمله بانک خصوصی "کوتس" و نهاد اوراق بهادار با پشتوانه دارایی در آمریکا را به فهرست فروش خود بیفزاید.

با اینحال سِر "فیلیپ هامپتون" رئیس آر بی اس گفت که این بانک هنوز تصمیم دارد از سهامداران بخواهد طرح بحث برانگیز پرداخت پاداش به کارکنان ارشد به ارزش دو برابر حقوق شان را - که دو برابر سطح معمول مجاز طبق سقف جدید اتحادیه اروپا است- تصویب کنند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: بانک ، اسکاتلند ، زیان ، پوند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار