اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز لایحه‌ اخذ عوارض از ابزار تبلیغات صنفی منصوب در شهر تهران را تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ در ادامه جلسه امروز شورای شهر بررسی لایحه اخذ عوارض از ابزار تبلیغات صنفی منصوب در شهر تهران د ر دستور کار اعضای شورا قرار گرفت.

براساس این گزارش در جریان بررسی این طرح ، علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با  اشاره به اینکه این لایحه در سال 91 به شورا فرستاده شده، اظهار داشت: طرح ساماندهی کلیه مصوباتی که درخصوص زیباسازی در شورای شهر وجود داشته،‌ آغاز شده و د رحال حاضر نیز موضوع اخذ عوارض در این کمیسیون بررسی شده است.

وی ادامه داد: آخرین مصوبه در خصوص عوارض تابلوهای تبلیغاتی مربوط به سال 85 بوده و ما در مصوبه جدید به موضوع افزایش قیمت‌ها نپرداخته‌ایم و تنها موضوعی که در این لایحه بررسی شده،‌ بازدارندگی اصناف است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد:  پیش از این تابلوها براساس جنس‌شان، هرکدام دارای یک نرخ متفاوت بودند،‌ اما کمیسیون برنامه و بودجه همه‌ی تابلوها را یک پارچه کرده و میانگین پنج درصد را برای سر در ورودی تابلوهای اصناف درنظر گرفته است.

وی افزود: در گذشته تابلوهای اصناف که بر روی نمای اصلی و جانبی ساختمان نصب می‌شد، به تفکیک جنس، 6 تا 14درصد عوارض داشتند،‌ اما در این لایحه میانگین 10درصد برای همه جنس تابلوها درنظر گرفته شده و برای بام ساختمان‌ها هم میانگین 30 درصد و  درخصوص موضوع شیشه نویسی که پیش از قانونی وجود نداشت، میانگین 5درصد تعیین شده است.

پیرهادی،‌ دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران، در ادامه جریان بررسی این لایحه با ابراز مخالفت از پایین  آمدن قیمت عوارض در این لایحه اظهار داشت: کمیسیون برنامه و بودجه اقدام خوبی انجام داده اما با گرفتن میانگینن میزان عوارض را کم کرده است و یک پارچه کردن تابلوها خوب است اما باید همه‌ی کسانی که از فضای شهری برای کسب درآمد استفاده می‌کنند عوارض آن را به شهرداری پرداخت کنند.

چمران عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران در ادامه ،  درخصوص گرفتن عوارض از بانک‌ها بیان داشت : از طریق شورای عالی استان‌ها به این موضوع اعتراض وارد کردیم که مقرر شده مجددا در این خصوص تصمیم‌گیری شود و شورای شهر می‌تواند این مصوبه را با پیشنهاد سه متر و 30 سانتیمتر ارسال کند.

دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جریان بررسی این لایحه تصریح کرد: در حال حاضر اغتشاش بصری تابلوها بزرگترین مشکل شهر است و در بسیاری از نقاط شهر شاهد این هستیم که "تیپ‌بندی" و "ترکیب‌بندی رنگ‌" رعایت نمی‌شود.

جدیدی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد معافیت باشگاه‌های ورزشی برای پرداخت عوارض را مطرح کرد که دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهر با اعلام مخالفت با این پیشنهاد گفت: باشگاه‌های ورزشی هم استفاده تجاری می‌کنند ، بنابراین باید حق مردم شهر را بپردازند.

کامیاب، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به اینکه در این لایحه اصناف از تبلیغات کلی شهری جدا شده‌اند، اذعان داشت: این لایحه درخصوص اصناف است و ما هر دو لایحه را به شورا تقدیم کرده‌ایم، اما قصد شهرداری از این طرح درآمدزایی نیست.

شایان ذکر است،‌درادامه بررسی این لایحه اعضای شورای شهر نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند که در نهایت این لایحه با اکثریت اعضا به تصویب رسید.

انتهای‌پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار