رئیس جهاد دانشگاهی گفت: برای اولین بار لوله مغزی سیار با هدف استفاده در چاه‌های نفت که پیش از این به دلیل تحریم غربی‌ها امکان دسترسی به آن وجود نداشت توسط محققان و پژوهشگران جهاد دانشگاهی تولید شده و رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ حمیدرضا طیبی امروز در جریان بازدید از طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی جهاد دانشگاهی اردبیل اظهار داشت: ما تا دو ماه آینده این وسیله ارزشمند ساخته شده توسط محققان و پژوهشگران جهاد دانشگاهی را برای اولین بار در کشور رونمایی کرده و در صنعت نفت از آن استفاده می‌کنیم.

وی به دشمنی‌های متعدد نظام شرق و غرب علیه جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت‌های وسیع اشاره کرد و افزود: به رغم این کارشکنی‌ها، تهدیدها و تحریم‌ها محققان و برجستگان علمی جهاد دانشگاهی هرگز از پا ننشستند بلکه تلاششان بر این بوده تا بتوانند با توان مضاعف در عرصه حضور پیدا کرده و زمینه را برای حرکت تحولی فراهم آورند.

طیبی با اشاره به اینکه باید اقتصاد کشور از اقتصاد متکی به نفت رهایی یافته و به سمت اقتصاد متکی به تولید ملی به پیش برود، تصریح کرد: برای تحقق این امر جهاد دانشگاهی در سند جامع علمی کشور آمادگی خود را اعلام کرده تا واحدهای تحقیق و توسعه پژوهش‌های عظیم ملی را راه‌اندازی کند.

رئیس جهاد دانشگاهی در ادامه خاطر نشان کرد: انتظار داریم فناوری حاصل از پژوهش نیاز کشور را برآورده کند تا با ایجاد اشتغال بتوانیم نیاز جوانانمان را با یک شغل آبرومند برطرف کرده سپس کار فرهنگی مؤثر را نیز به انجام برسانیم.

وی افزود: برنامه‌ریزی جهاد بر این است که حوزه پژوهش و فناوری هر استان باید به مزیت‌های نسبی آن استان معطوف شده و زمینه‌های خاص فعالیت‌ها و ثمرات پژوهشی شاخص نمایان شود.

طیبی بیان کرد: در حوزه فرهنگی به دنبال تشویق به علم‌آموزی، کارآفرینی، ایجاد خودباوری و شناخت هویت ایرانی و اسلامی به جوانان هستیم و می‌خواهیم توسعه درون‌زا را تبدیل به یک مطالبه کنیم.

طیبی همچنین یادآور شد:‌ در حوزه آموزش مبنای ما آموزش‌های تخصصی است و در دانشگاه علمی – کاربردی باید آموزش‌های تخصصی در اولویت قرار گیرد تا بتوانیم نیروی کارآمد، متخصص و متبحر را تربیت و تحویل جامعه دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، لوله ، مغزی ، سیار ، چاههای ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.