نگرانی فزاینده مردم آمریکا از نقض حریم خصوصی

اغلب آمریکاییها بیشتر از آنکه درباره امنیت خود نگران باشند، نگران نقض حریم خصوصی خود به بهانه‌های امنیتی هستند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی پرس تی وی، نظرسنجیها نشان می دهد مردم آمریکا درباره نقض حریم خصوصی خود بیشتر از امنیت خود نگران هستند. 

افشاگریهای اخیر ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا درباره برنامه جاسوسی گسترده این نهاد از مردم آمریکا و دیگر کشورهای جهان، آمریکاییها را به دولت بی‌اعتماد کرده است و تلاشهای باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای اصلاح برنامه جاسوسی، نتواسته است اعتماد را به مردم برگرداند.

 دولت آمریکا به بهانه مقابله با تهدیدات امنیتی و حفظ امنیت مردم پس از حوادث یازدهم سپتامبر برنامه جاسوسی گسترده‌ای را کلید زد که در چارچوب آن اطلاعات مکالمه‌های تلفنی و ارتباطات اینترنتی افراد جمع آوری شده است. 

بررسیها حاکی است بسیاری از آمریکاییها  ترجیح می دهند به جای اینکه به اصطلاح در برابر تروریسم از آنها محافظت شود، حریم خصوصی‌شان حفظ شود. در عین حال کمیته بازنگری دولت آمریکا درباره عملکرد آژانس  امنیت ملی اخیرا اعلام کرد اقدام این نهاد در جمع آوری اطلاعات مکالمات مردم آمریکا غیرقانونی است و به اوباما توصیه کرد این برنامه را متوقف کند. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار