مدیر مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب کشور(مركز شیراز) از ارسال 200 مقاله به دبیرخانه نخستين كنگره بين المللي تخصصي علوم زمين در شیراز خبرداد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ طهمورث یوسفی گفت: این كنگره بين المللي در تاریخ 28 و 29 بهمن ماه امسال با حضور کارشناسان حوزه آب از سراسر جهان در شیراز برگزار می شود.

وی افزود: بر این اساس تاکنون 200 مقاله به دبیرخانه نخستين كنگره بين المللي تخصصي علوم زمين ارسال شده که از این تعداد هشت مقاله از دیگر کشورها است.

مدیر مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب کشور(مركز شیراز) ادامه داد: این مرکز در حال حاضر تمام مقدمات برگزاری این همایش در شیراز را آماده کرده و با آمادگی کامل این همایش را برگزار می کند.

وی در خصوص موضوعات این همایش بیان کرد: انتخاب موضوعات بين رشته اي و كاربردي در اين گردهمايي با توجه به شرايط زمين شناسي، معدني و اقليمي استانهاي كشور بوده كه از اين باب رويكرد علوم زمين و آب در جنوب كشور در شيراز اشاره کرد.

یوسفی افزود: شرايط و موقعيت جغرافيايي ايران و قرار گرفتن كشور در منطقه خشك و نيمه خشك و بارش نامتوازن و غالبا نابهنگام باعث شده كه از قرنها پيش استفاده از آب هاي زير زميني به عنوان يك منبع مطمئن مورد توجه قرار گيرد.

وی گفت: وجود ده ها هزار قنات در گستره كشور حتي در مناطق بسيار خشك و كويري مويد اين نگرش عالمانه پيش قراولان تمدن ايران است.

یوسفی ادامه داد: همچنين دستاوردهاي تحقيقاتي اين مهم در زمينه هاي هيدروژئوشيمي، هيدرولوژي، هيدروشيمي و مخاطرات مرتبط با آن از جمله فرونشست، نفوذ آب شور به آبخوان ها و آلودگي آب ها از جمله مسائلي هستند كه پرداختن به آنها نيازمند تشريك مساعي متخصصين حوزه هاي گوناگون از جمله علوم زمين خواهد بود.

انتهای پیام/



برچسب ها: ارسال ، مقاله ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.