در جلسه امروز شورای شهر در حالی بررسی جزئیات حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری در دستور کار اعضا قرار گرفت که علی رغم احضار هفته پیش شورا بدون حضور رئیس آتش نشانی رسیدگی شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، چهل‌ویکمین جلسه علنی از  چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز با حضور 29 نفر از اعضا برگزار شد.
 
براساس این گزارش، در جلسه امروز شورا با تذکر معصومه آباد عضو شورای اسلامی شهر تهران بررسی جزئیات حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری در دستور کار اعضا قرار گرفت.
 
معصومه آباد در ادامه این بحث بیان داشت: حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری واقعیت تلخی بود که طی آن دو تن از شهروندان زحمت‌کش جان خود را از دست دادند و پس از سپردن مسئولیت کارشناسی این موضوع به کمیته ایمنی و بحران شورای اسلامی شهر تهران بررسی جزئیات این حادثه  انجام و همچنان در حال پیگیری است.
 
وی افزود: بر این اساس 10 نفر از متخصصان و صاحب نظران در امر آتش نشانی که صاحب کرسی‌های بین‌المللی هستند و خارج از مجموعه شهرداری هستند طی 100 ساعت جلسه کارشناسی به بررسی دقیق این موضوع پرداختند.
 
رئیس کمیته ایمنی و بحران شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در بررسی حادثه خیابان جمهوری دو محور اساسی از جمله کارشناسی فنی و عملیاتی و محور حقوقی مد نظر خواهد بود.
 
وی افزود: در مباحث فنی و عمل اگرچه مباحث روشن و تاریکی در کنار هم قرار دارند اما باید دانست آتش نشانان در این سانحه موفق شدند از 7 نفر 5 نفر را نجات دهند که این موضوع قابل تقدیر است.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تصریح کرد: مردم در این زمینه با سوالات و ابهاماتی بسیاری روبرو هستند و اگرچه در برخی موارد سوالات غیر کارشناسی است اما باید به تک تک این سوالات پاسخ داده شود تا رفع ابهام به صورت کامل انجام شود.
 
وی افزود: طی گزارش ارائه شده به صحن شورا کمیته بررسی‌کننده این موضوع  سه سوال محوری و اساسی را از مسئولین ذیربط و کارشناسان آتش نشانی مطرح کردند که از امروز شورا مهلت یک هفته‌ای را برای پاسخ به این سوالات تعیین می‌کنند و درصورت عدم دریافت پاسخ نیز خود یک پاسخ قلمداد خواهد شد  و در پیگیری ها لحاظ خواهد شد.
 
آباد با گلایه از برخی مباحث پیرامونی مطرح شده در حادثه آتش سوزی جمهوری اظهار داشت: متاسفانه دیروز در مراسم ترحیم این دو سانحه دیده اتفاقاتی رخ داد که بسیار تلخ بود و شاید اتفاقاتی که تلخ‌تر از حادثه آتش سوزی که بسیار مرا متاثر کرد و من همین جا اعلام می‌کنم اگر در جایی از آتش نشانان دفاع می‌کنم برای مردم است و اگر به دنبال حق و حقوق این دو فرد فوت شده در این حادثه هستم تنها به دلیل وظیفه شرعی و حقوقی من است و نباید در قضاوت در بررسی‌های این حادثه مسائل سیاسی را دخیل کرد و یکسو‌گیری از جانب برخی افراد و رسانه‌ها بسیار بد است.
 
** دانشور: آتش نشانی مسئولیت قصور خود را بپذیرد

دانشور عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بررسی جزئیات حادثه آتش سوزی جمهوری اظهار داشت: در بررسی ها انجام گرفته تاکنون مشخص شده سازمان آتش نشانی به نوعی مقصر است و آتش نشانی می‌بایست مسئولیت قصور خود را بپذیرد.
 
وی ادامه داد: فضایی که اکنون به وجود آمده فضای بی‌اعتمادی که برای اصلاح ان به نظر من شورا می‌بایست کمیته و کارگروه دیگری برای بررسی تجهیزات آتش نشانی و مشخص شدن استانداردهای آنها تعیین کند.
 
دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این بحث با اشاره به عدم حضور رئیس آتش نشانی در این جلسه بیان داشت: جلسه پیس مقرر شده بود رئیس آتش نشانی در این جلسه حضور پیدا کند و باید توجه داشت که وظیفه شورا این است که مسئولین را احضار کند و از آنها فوری جواب بخواهد و نه اینکه موضوع به چند هفته آتی ارجاع داده شود که این سبب سرد شدن موضوع و فراموش شدن آن خواهد شد.
 
مسجدجامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این بحث بیان داشت: در این حادثه دو تن از همو جان خود را از دست داده‌اند و به هیچ عنوان این موضوع تا روشن نشود فراموش نمی‌شود و سوالاتی که در گزارش امروز مطرح شده تا یک هفته آتی به مسئولین ذی ربط مهلت داده خواهد شد که با آنها پاسخ دهند و نتیجه نهایی نیز براساس پاسخ مسئولین و کارشناسی‌های کمیته مربوطه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بررسی ، آتش سوزی ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.