رونمایی از سامانه‌های شبیه ساز موشکی هاگ و اسکای‌گارد که به دست توانمند متخصصین جوان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) به بهره برداری عملیاتی رسیده، با حضور فرمانده این قرارگاه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران: سامانه‌های شبیه‌ساز موشک "هاگ" و "اسکای‌گارد" که به دست توانمند متخصصین جوان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) به بهره برداری عملیاتی رسیده است، با حضور امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده این قرارگاه و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری در دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) رونمایی شد.

امیر سرتیپ اسماعیلی در مراسم رونمایی از این سامانه‌های شبیه ساز، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح اولیه طراحی و ساخت شبیه ساز با عنوان "غفار"1 توسط معاونت آموزش و جهاد خودکفایی قرارگاه ارائه و تصویب شد و با استفاده از توانمندی کارکنان نخبه قرارگاه و همکاری و استفاده از تجارب پیشکسوتان پدافند هوایی، سامانه‌های شبیه ساز موشک "هاگ و اسکای‌گارد" و با ویژگی‌های بر‌تر از سامانه اصلی، اجرایی و عملیاتی شده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) با اشاره به ویژگی منحصر به فرد این سامانه‌های شبیه ساز تصریح کرد: با استفاده از این شبیه‌ساز که کاملا مستقل و بدون نیاز به سامانه‌های عملیاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان اهداف با مقیاس‌های واقعی در کلاس‌های مختلف موشک، هواپیما، بال‌گرد و پهپاد را شبیه سازی کرد و قابلیت انجام تاکتیک‌های مختلف رزمی با آرایش‌های متفاوت برای مصارف آموزشی برای این سامانه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این دستاورد جدید قرارگاه پدافند هوایی دارای سامانه ارزیابی و نمره دهی است و قطعات و تجهیزات آن کاملا در داخل تولید می‌شود و می‌تواند شرایط جنگ الکترونیک را ایجاد و عملیات ضد الکترونیک توسط کاربران را ارزیابی کند.

امیر اسماعیلی خاطرنشان کرد: دستگاه شبیه ساز از نظر ظاهر، کلید‌ها و کنسول کاملا مشابه سامانه اصلی طراحی شده و کلیه مراحل آموزشی توسط این سامانه‌ها از طریق دوربین‌های مداربسته و رایانه‌ها توسط اساتید قابل مشاهده است و استاد می‌تواند به کلیه عکس العمل‌های کاربران امتیاز دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سامانه ، موشکی ، هاگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار