نزدیک به 500 تظاهر کننده امروز (سه‌شنبه) با تجمع در برابر محل برگزاری نشست هفتگی نخست وزیر و هیات وزیران تایلند، استعفای دولت یینگلاک شیناواترا، را خواستار شدند.

  به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت به رهبران مخالفان هشدار داده است اگر به اشغال هفت چهار‌ راه بزرگ بانکوک ،پایتخت، که از کنترل نیروهای پلیس خارج شده است، پایان ندهند، بازداشت می‌شوند.

پوتیپونگ پوناکان، یکی از رهبران این تظاهر کنندگان گفت: مردم می‌خواهند با نخست وزیر حرف بزنند زیرا او نخست وزیر مردم است ما می‌خواهیم نخست وزیر به حرفهای ما گوش کند.

فعلا نشانه‌هایی از خشونت در این تظاهرات دیده نمی‌شود و نشانه‌ای از تمایل نیروهای امنیتی برای متفرق کردن تظاهر‌کنندگان وجود ندارد.

 دولت تایلند هفته گذشته در کشور حالت فوق‌العاده اعلام کرد و به سرویس‌های امنیتی اجازه داد مقررات منع رفت و آمد شبانه را به اجرا گذارند و مظنونان را بدون اتهام رسمی، بازداشت کنند. این سرویس‌ها همچنین اجازه یافته‌اند رسانه‌ها را سانسور کنند و مانع تجمع سیاسی بیش از پنج نفر شوند.

ساتپ تاگسوبان، معاون سابق نخست وزیر که رهبری اعتراضات تایلند را برعهده دارد، گفت طرفدارانش انتظار دارند تا 24 ساعت آینده نهادی از دولت که مسئول نظارت بر اجرای حالت فوق العاده است برچیده شود.

مخالفان تایلند دو ماه است که خواهان استعفای اینگلاک شیناواترا نخست وزیر این کشور هستند. تاکنون در مجموع ده نفر در جریان این اعتراضات کشته شده‌اند.

در تظاهرات روز یکشنبه در یک شعبه اخذ رای در بانکوک هم  12 نفر دیگر زخمی شدند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار