معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نیاز به تکنولوژی و تعامل جهانی دو قلمرو موثر رشد و توسعه و اقتدار در کشورهای جهان است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دومین گردهمایی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: نیاز به تکنولوژی و تعامل جهانی دو قلمرو موثر رشد و توسعه و اقتدار در کشورهای جهان است کشور به همت مردم نیاز دارد و کارهای پیچیده راه‌حل ساده‌ای داشته که با همدلی و همت می‌توان آن را حل کرد.
 
وی ادامه داد: سطوح برنامه ریزی توسعه ملی به سطح کلان متوسط و سطح کلان خورد شامل انواع طرح‌های جامع زیرساختی، توسعه کلان، سطح متوسط، شامل توانمند‌سازی محیط کسب و کار و سطح خورد، انواع کمک به اشخاص حقوقی و حقیقی و برای ورود به بازار تداوم شامل می‌شود.
 
وی افزود: فعالیت‌های ایران به سه بخش: بخش خدمات، بخش کشاورزی،و بخش صنعت تقسیم می‌شود که در بخش کشاورزی 17/5 تا 19 درصد اشتغال و 11/5 درصد ارزش افزوده داشته است.
 
جهانگرد اظهار داشت: در بخش صنعت 35 درصد اشتغال و 40 درصد ارزش افزوده و در بخش خدمات 52 درصد ارزش افزوده و 48 درصد اشتغال داشته است و بخش کشاورزی هدف افزایش اشتغال نیست بلکه افزایش بهره وری است که در بخش صنعت اصلاح نظام تولید و بهبود تکنولوژی داریم و در بخش خدمات هم بهره وری هم درآمد و هم اشتغال داریم.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: نیروی کار ما در حال حاضر تحصیلات دانشگاهی دارند که 20 درصد ظرفیت شاغلین در شاخه IT هستند که 200 هزار فارغ‌التحصیل در این حوزه است که از سال آینده چند صد هزار فارغ‌التحصیل در این حوزه داریم.
 
وی تصریح کرد: رشد جمعیت شهری به روستایی 40/60 به 74/27، رشد کیفیت زندگی و افزایش دائمی مصرف روزانه از چالش‌های اصلی می‌باشد.
 
جهانگرد خاطرنشان کرد: تمام برنامه‌های توسعه در دنیا باید به سه مؤلفه امنیت، فرهنگ و اقتصاد توجه کنند که سرمایه انسانی، فناوری و زیست محیطی به آن اضافه شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: تکنولوژی ، رشد ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار