تحولات اجتماعی و فرهنگی، زندگی شهر نشینی، کمتر شدن تعداد فرزندان، افزایش سطح تحصیلات و... از جمله عوامل تاثیر گذار در بروز شکاف نسلی می‌باشد.

آزاده نجفی جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: تغییر در نگرش، فاصله سنی و رفتار‌های دوره‌ی جوانی موجب عدم فهم متقابل میان فرزندان و والدینشان شده که این امر موجب بوجود آمدن شکاف نسلی در خانواده و جامعه می‌شود.
 
وی به عوامل تاثیر گذار در شکاف‌ نسلی اشاره کرد و ادامه داد: تحولات اجتماعی و فرهنگی، تغییر ارزش‌ها و هنجارهای جامعه، زندگی شهرنشینی، کاهش حجم خانواده‌ها و کمتر شدن تعداد فرزندان، اشتغال زنان، بالا رفتن سطح تحصیلات و وجود انواع رسانه‌ها مانند اینترنت، ماهواره و موبایل از جمله واردی هستند که در به وجود آمدن شکاف نسلی موثر هستند.
 
نجفی افزود: ایجاد علایق و تفریحات مشترک، برخورد مناسب در مواقع بحرانی، از هر دو طرف، روابط دوستانه میان والدین و فرزندان، درک نیازهای طرف مقابل، جامعه پذیری والدین و یادگیری فناوری‌های جدید توسط آن‌ها می‌تواند سبب نزدیکی نسل‌ها به یکدیگر شود.
 
وی خاطرنشان کرد: جوانان باید فراموش نکنند که پدر و مادر در نعمتی هستند که هیچ جایگزینی ندارند و همواره خواستار موفقیت و سعادت فرزندان خود می‌‍باشند. بنابراین بهتر است با احترام گذاشتن به عقاید والدین خود فاصله‌ها را بشکنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: تک ، فرزندی ، عوامل ، شکاف ، نسلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.