یک متخصص طب ورزش دیسک کمر را یکی از کمر دردهای شایع در میان افرادی که زندگی یکنواخت و به اصطلاح پشت میز نشینی دارند عنوان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

بهزاد حیدرپور گفت: این گونه افراد بهتر است استراحت فعال داشته باشند، به گونه ای که به زندگی و فعالیت های عادی خود ادامه دهند و تنها از خم و راست شدن های مکرر و نیز برداشتن و یا زور زدن به اجسام سنگین خودداری کنند.

حیدرپور همچنین پیاده روی را در صورتی که طولانی و پیوسته نباشد و نیز موجب ایجاد درد در ناحیه کمر نشود را برای این افراد توصیه کرد.

این متخصص طب ورزش گفت: دیسک به صفحه ای در بین هر دو استخوان مهره کمر گفته می شود، این صفحه دارای پوششی است که بر اثر فشار نامتناسب بر ستون فقرات و نیز فشار زدن و زور زدن به اجسام سنگین می‌تواند پاره شود.

وی افزود: با پاره شدن پوشش اطراف دیسک بر اثر عوامل بسیار مختلفی که عمده آنها ناشناخته هستند امکان بیرون زدگی دیسک از محل طبیعی خود وجود دارد که این حالت را دیسک کمر می‌گویند.

حیدرپور ادامه داد: بیرون زدگی دیسک چند مرحله دارد که در مرحله اول آن که بیرون زدگی خفیف است امکان دارد فرد حتی متوجه مشکل دیسک کمر خود نشود.

به گفته این متخصص طب ورزش با پیشرفت بیرون زدگی دیسک و در مرحله پیشرفته آن افزایش فشار بر روی اعصاب نخاعی علائم دیسک کمر، شامل درد شدید در ناحیه کمر و نیز علائم گزگز، بی حسی و مورمور در پاهاایجاد خواهد شد.

وی یادآور شد: تنها در مرحله پیشرفته دیسک کمر که به آن فتق دیسک می گویند، انجام عمل جراحی توصیه می‌شود./ز

برچسب ها: کرمانشاه ، کمر ، دیسک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.