نشست خبري اسكي بازان اعزامي به المپيك زمستاني سوچی، با حضور اصحاب رسانه و سرپرست فدراسيون اسكي،مشاور وزير ورزش در توسعه ورزش هاي زمستاني،نايب رييس بانوان،5 اسكي باز المپيكي و سرمربيانشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران نشست خبري اسكي بازان اعزامي به المپيك زمستاني سوچي، امروز با حضور اصحاب رسانه و سرپرست فدراسيون اسكي،مشاور وزير ورزش در توسعه ورزش هاي زمستاني،نايب رييس بانوان،5 اسكي باز المپيكي و سرمربيانشان در محل آكادمي ملي المپيك برگزار شد.

در ابتدا پيام نظر مدير روابط عمومي فدراسيون اسكي،مروري بر تاريخچه حضور اسكي بازان ايراني در ادوار مختلف ليگ داشت.پس از آن اين عيسي ساوه شمشكي بود كه با اشاره بر سوابق اسكي بازان كشورمان در المپيك زمستاني مروري نيز بر برخي از خاطرات خود از اين سالها داشت.

سالها و اتفاقاتي كه ساوه شمشكي معتقد بود همراه با برخي اتفاقات بود كه روزي آنها را بازگو خواهد كرد.اتفاقاتي  كه بعد از 27 سال هنوز پدر اسكي ايران را مجاب به بازگو كردنش نكرده است.

ساوه شمشکی: به جایی رسیده ایم که کشورهای دیگر با کمک ما سهمیه کسب می‌کنند

عیسی ساوه شمشکی در حاشیه نشست مطبوعاتی و رسانه ای فدراسیون اسکی گفت: اسکی علاوه با اینکه یک ورزش است یک صنعت بزرگ نیز محسوب می‌شود وبعد از فوتبال دومین ورزش به عنوان صنعت و درآمدزایی است و کم کم کشورهای استقبال کننده زیاد برای این رشته زیاد شده‌اند.

وی افزود: اگر بخواهیم سهمیه المپیک کسب کنیم باید در مسابقاتی باشیم که نماینده فدراسیون جهانی در آن حضور داشته باشد.

در این زمینه باید باشگاه‌ها را نیز فعال کنیم ما باید بیش از 400 تا 500 میلیون تجهیزات تامین می‌کردیم که توانایی آن را نداشتیم و به همین دلیل باشگاه‌ها ورود پیدا کردند و لوازم و تجهیزات و امکانات را تامین کردند.

وی با اشاره به مشکلات اسکی کشور عنوان کرد: با وجود حمایت باشگاه‌ها و سرمایه‌گذاری آن‌ها در مسابقات، پیست ‌های اسکی در اختیار بخش خصوصی است و ما باید با مکاتبات فراوان مجوز آن را بگیریم که ورزشکارانمان در این پست‌ها تمرین کنند و این یکی از مشکلات بزرگ ماست.

وی با اشاره به پیشرفت اسکی صحرانوردی خاطرنشان کرد: در اسکی صحرانوردی پس از تلاش‌های زیادی توانستیم یک نماینده خانم هم داشته باشیم واین اولین بار است که در تاریخ صحرانوردی یک خانم سهمیه گرفته است و  این موضوع برای ما افتخار بزرگي است.

ساوه شمشكي در خصوص كسب سهميه خاطرنشان كرد:اگر در تورنمنتي شركت كنيم كه ورزشكار خارجي حضور نداشته باشد نمي توانيم سهميه كسب كنيم.در گذشته به خاطر دوري مسافت يا گراني بليت اسكي بازان خارجي استقبال چنداني نمي كردند تا اينكه ما براي جذب بهتر آنها پول بليتشان را نيز داديم اما حالا تا جايي پيشرفت كرده ايم كه 34 ورزشكار خارجي خودشان ول دادند و براي حضور در ليگ ما اقدام كردند تا آنها با كمك ما سهميه كسب كنند.

وي اظهار داشت:علاوه بر اعزام به المپيك براي دومين بار كنفدراسيون اسكي آسيا ميباني مسابقات قهرماني آسيا در بخش جوانان را به ما داد.در دور قبل ما با 27 مدال اول شديم.

طالبي نشست اسكي را بسيار پويا توصيف كرد

پس از اظهارات عيسي ساوه شمشكي،ناصر طالبي سرپرست فدراسيون اسكي كه پس از اتفاقات مجمع انتخاباتي اين فدراسيون بر صندلي نخست اين فدراسيون نشست گفت:من صحنه ها و مجامع زيادي را ديده ام و به خودم مي بالم كه امروز با چهره هايي مواجه شدم كه بسيار پويا و پوينده هستند و از اين بابت بسيار خوش حالم.

سرمربي تيم ملي آلپاين در انديشه شكسته شدن ركوردش در المپيك!

پس از اظهارات كوتاه طالبي،سرمربي تيم ملي اسكي آلپاين سخنان خود را آغاز كرد.عليداد ساوه شمشكي گفت: از وزارت ورزش و جوانان متشکرم که در این برهه حساس زمانی و در آستانه المپیک سرپرست خوب و قهیمی را برای فدراسیون اسکی انتخاب کردند.

وی در خصوص پیش‌بینی نتیجه اسکی بازان آلپاین در المپیک عنوان کرد: پیش‌بینی می‌کنم که در المپیک زمستانی سوچی اسکی‌بازان آلپاین کشورمان رکورد مرا بشکنند و رتبه‌ای زیر 36 کسب کنند.

ميرهاشمي و اميد به كسب نتيجه اي مطلوب در المپيك

بعد از عليداد،مصطفي ميرهاشمي سرمربي تيم ملي صحرانوردي  نيز ادامه داد:در جريان برگزاري مسابقات ليگ سيد ستار صيد و فرزانه رضا سلطاني موفق شدند سهميه المپيك را بدست بياورند.ما از طالبي نيز تشكر وي‍ه داريم كه در اين مدت به ما كمك كردند و اميدواريم بتوانيم در المپيك عملكرد خوب و بهتري نسبت به گذشته داشته باشيم.

حسين ساوه شمشكي:بايد با حمايت بيشتر در آلپاين جهاني شويم

نماينده اسكي آلپاين كشورمان كه پس از يك رقابت نفس گير در ليگ بين المللي آلپاين با پوريا ساوه شمشكي توانست سهميه دوم آلپاين براي سوچي را كسب كند گفت:من 10 سال عضو تيم ملي اسكي بزرگسالان هستم و قبل از آن هم در رده هاي سني مختلف هميشه در تيم ملي حضور داشته ام.

ساوه شمشكي افزود:تا به حال مقام هايي را كسب كرده ايم كه نتوانستيم هميشه رضايت مسوولان را كسب كنيم و به حمايت بيشتري نياز داريم.

وي افزود:در 10 سالي كه در تيم ملي بودم در 3 مسابقه آسيايي و 2 مسابقه قهرماني دنيا و 2 المپيك حضور داشتم.در 4 سال اخير تجهيزات خوبي داشتيم و پيشرفت هم كرده ايم اما اميدوارم حمايت ها از ما افزايش پيدا كند.

وي ادامه داد:بايد حمايت ها بيشتر شود تا بتوانيم در آلپاين جهاني شويم.ما در مسابقات جهاني شركت مي كنيم اما در ورلدكاپ هنوز نتوانسته ايم حضور مستمر داشته باشيم كه اميدوارم با حمايت مسوولان هم از لحاظ تجربي و هم از لحاظ كيفي رشد و جهش داشته باشيم.

ستار صيد:اگر در مسابقات ورلدكاپ شركت مي كردم در المپيك بهترين بودم

بدون شك رشته رياضتي و دشوار صحرانوردي يكي از ورزش هايي است كه كمتر در كانون توجه بوده و اين را مي شد از صحبت هاي ورزشكار برتر اين رشته فهميد.سيد ستار صيد كه در تمام دوره ها برترين ورزشكار ليگ شد و با اقتدار سهميه المپيك سوچي را براي دومين بار از آن خود كرد گفت:ورزش صحرانوردي رشته سختي است و به نظرم در حد المپيكي به آن رسيدگي نشده است.

وي افزود:نبايد هر 4 سال گفت كه اميدوارم نتيجه بهتري كسب كنيم بلكه فكر من اين است كه بايد با تمام وجود كار كرد و شخصي مثل من كه مي تواند در مسابقات مختلف برون مرزي شركت كند نبايد به خاطر كمبود بودجه محروم شود.

وي ادامه داد:اسپانسرها نيز مي توانند كمك زيادي به ورزش اسكي و ورزشكارانش كنند.از مسولان خواهش مي كنم تا به مشكلات مالي ما رسيدگي كنند و قول مي دادم اگر در 14 مسابقه ورلدكاپ شركت مي كردم بهترين نتيجه را در المپيك بدست مي آوردم.

محمد كيادربندسري:به بالاترين هدف زندگي ام رسيدم

نماينده المپيكي كشورمان در رشته آلپاين گفت:در 14 سال تلاش به بالاترين هدف زندگي ام رسيدم و اين قول را به همه مي دهم كه نتيجه خوبي كسب كنم و اميدوارم تا مسولان حمايت كنند تا لطمه هايي كه در اين دوران خورديم را ديگران نخورند.

وي افزود:از مسولين متشكرم.به خصوص از عليداد كه فقط سرمربي من نبود بلكه دوست من هم بود و در ورزش حرفه اي اينها پله هايي براي پيشرفت من بودند.اميدوارم اين المپيك بهانه اي باشد براي اينكه از اين پس مطمئن باشيم كه هر 4 سال نتيجه بهتري از قبل كسب مي كنيم نه اينكه  تنها اميدوار به پيشرفت باشيم.

كيادربندسري ادامه داد:در اروپا اسكي بازان 12 ماه سال را اسكي مي كنند اما ما كلا 3 ماه در سال اسكي مي كنيم.

وي در بخشي از سخنان خود بازديد نكردن افشارزاده از كاروان اسكي در بازي هاي آسيايي را يكي از عوامل انگيزشي براي كسب مدال در اين بازي ها عنوان كرد.

نماينده آلپاين كشورمان در المپيك خاطرنشان كرد:اميدوارم مسولان برنامه ريزي خوبي داشته باشند و سرمايه گذاري خوبي انجام شود  و آن وقت انتظارها نيز از ما زياد باشد.

خيرخواه:كار در بخش بانوان خيلي سخت است

نايب رييس بانوان فدراسيون اسكي نيز تصريح كرد:جا دارد از عيسي ساوه شمشكي تشكر كنم كه زحمات زيادي براي اسكي كشورمان كشيد وبرنامه ها و مسابقات طبق روال انجام شد.از طالبي نيز تشكر مي كنم كه به عنوان دوست و يار همكار ي خوبي با ما داشتند و تمام تلاششان بر اين است كه ما به اهدافمان برسيم.

وي افزود:در بخش بانوان كار كردن بسيار سخت است و به نوعي ما با چنگ و دندان برنامه ها را پيش ميبريم.قبلا يك سهميه داشتيم كه حالا موفق شديم آن را به 2 سهميه افزايش دهيم و در تلاشيم تا در آينده نيز آن را افزايش دهيم.

فروغ عباسي:المپيكي شدنم نشان داد اسكي متعلق به شمشكي ها و ديزيني ها نيست

تنها سهميه خانم المپيك زمستاني كشورمان در رشته آلپاين گفت:خوشحالم كه موفق شدم سهميه آلپاين را كسب كنم و بعد از المپيك نيز در مسابقات آسيايي جوانان شركت مي كنم.فكر ميكنم حضور من در المپيك نشان مي دهد كه فدراسيون اسكي مختص به شمشكي ها و ديزيني ها نيست.از همه كساني كه در اين راه به من كمك كردند سپاسگزارم.

فرزانه رضا سلطاني:وظيفه سنگيني روي دوشم است/رشته ما به حمايت بيشتري نياز دارد

اولين سهميه المپيكي خانم كشورمان در رشته صحرانوردي گفت:من براي اولين بار در رشته صحرانوردي در المپيك حضور پيدا خواهم كرد و وظيفه سنگيني بر دوش من است ولي در اين مسابقات با انگيزه كامل ظاهر خواهم شد.

وي افزود:رشته ما بسيار سخت است و نياز به حمايت بيشتري دارد و مطمئنم در رشته صحرانوردي در آينده نتيجه خوبي كسب مي كنيم و از مسولين و مربي خوبم تشكر مي كنم.

در ادامه نشست سوالاتي توسط خبرنگاران پرسيده شد كه توسط عيسي ساوه شمشكي و ناصر طالبي پاسخ داده شد كه در مهمترين آنها به برنامه هاي موردنظر براي كسب سهميه المپيك-چگونگي  ارتباط ساوه شمشكي و طالبي-هدف اسپانسر تيم ملي از سرمايه گذاري در اين رشته و دغدغه هاي المپيكي ها در آستانه اعزام به سوچي صحبت شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار