نیروهای ارتش اردن محموله ای بزرگ از تسلیحات قاچاق شده به این کشور را کشف کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار ؛ شدت گزارشهای رسمی که بیانگر تحرکات دستگاههای امنیتی برای شناسائی قاچاق تسلیحات و عبور افراد مسلح از مرز اردن و سوریه به سمت اردن است افزایش یافته است.

احمد الجغبیر خبرنگار شبکه المنار در اردن در گزارشی گفت: در روزهای گذشته اعلام شد که یکی از بزرگترین محموله های سلاح که از مرزهای اِربِد در شمال اردن به داخل این کشور قاچاق شده طی عملیاتی کشف شده است. پیش از آن نیز طی دو سال گذشته چندین عملیات مشابه در این کشور صورت گرفته است.

مسئله قاچاق سلاح به اردن این سؤال را در ذهن به وجود می‌آورد که هدف از آن چه می‌تواند باشد و آیا اردن هدف بعدی تروریست ها است؟

مروان شحادة کارشناس امور جنبش های اسلامی در این خصوص به خبرنگار المنار گفت: به نظرم هدف این تحرکات پراکنده سازی مسلمانان و تفرقه افکنی بین آنها است. تلاش بر این است که گفته شود جنگ فعلی جنگی مذهبی است. این درک موجب شده است که گروههای افراطی به سمت گسترش درگیری ها و جنگ در سوریه به کشورهای همجوار سوق داده شوند. 

المنار افزود: افراد نزدیک به مقامات اردنی فاش کرده اند که این سازمانها در تلاش هستند تا تسلیحاتی را در اردن ذخیره سازی کنند تا ساعت صفر فرا برسد و آشوبگری را در امان و دیگر شهرهای اردن آغاز کنند.

خالد فخیده سردبیر روزنامه الکترونیک احکیلک در این خصوص گفت: بر اساس اظهارات مقامات مسئول ، تا کنون 250 تن تلاش کرده اند از مرز سوریه وارد خاک اردن یا از اردن وارد خاک سوریه شوند. بر اساس اطلاعات منتشر شده، 16 عملیات قاچاق اسلحه نیز خنثی شده است که هفته گذشته آخرین مورد از آنها بود و ارتش اردن توانست محموله بزرگی را کشف کند. این مسئله نشان از برنامه ریزی بزرگ علیه اردن دارد.

مصطفی یاغی نماینده مجلس اردن گفت بی تردید ثبات و امنیت اردن در خطر است و به همین علت از همه دستگاههای امنیتی می خواهیم هوشیار باشند و اجازه ایجاد بی ثباتی در اردن را ندهند.

انتهای پیام / 
برچسب ها: تسلیحات ، محموله ، قاچاق ، اردن ، بزرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار