مرکز حقوق بشر بحرین به علت شلوغ بودن زندان های این کشور درباره شیوع امراض واگیردار میان زندانیان هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی اللؤلؤه ؛ مرکز حقوق بشر بحرین در وضع بد زندانیان سیاسی در این کشور ابزار نگرانی کرد.

مرکز حقوق بشر بحرین اعلام کرد که شمار زندانیان سیاسی در این کشور به بیش از سه هزار نفر رسیده است، این در حالی است که زندان های این کشور گنجایش نیمی از این تعداد زندانی را ندارد.

از این رو به علت کم بودن فضای زندان باید چند زندانی روی زمین بخوابند، علاوه بر این سلول ها به هیچ پنجره ای دسترسی ندارند.

هادی الموسوی رئیس بخش حقوق بشر جمعیت وفاق اسلامی بحرین در این باره گفت: واقعیت این است که زندانیان و افراد بازداشتی در زندان با فشار مضاعف روبرو هستند.

وی افزود: بازداشت افراد بدون هرگونه مقدمه ای صورت می گیرد، زیرا نیروهای امنیتی آل خلیفه بدون حکم دادگاه یا دادستانی افراد را بازداشت می کنند و آنها (نیروهای امنیتی) می توانند هر فردی را از هر جایی بازداشت کنند.

هادی الموسوی خاطر نشان کرد: زندانیان و افراد بازداشتی در زندان های الحوض، الجاف و زندان مرکزی بحرین از هیچ حقوقی برخوردار نیستند و در حقیقت می توان گفت رژیم بحرین قصد انتقام گرفتن از مخالفان را دارد.

از سوی دیگر مرکز حقوق بشر بحرین به علت شلوغ بودن زندان های این کشور درباره شیوع امراض واگیردار میان زندانیان به شدت هشدار داد.


انتهای پیام / 
برچسب ها: مرکز ، حقوق ، بشر ، بحرین ، زندانی ، مردم ، اعتراض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار