بسيج رسانه ملي از اين پس در توليد بازيهاي رايانه‌اي ايراني اسلامي نقش پررنگ‌تري خواهد داشت.

به گزارش حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، دكتر جعفري مشاور رئيس سازمان و رئيس مركز بسيج صداو سيما در اولين نشست تخصصي نقاط پنهان بازيهاي رايانه‌اي كه با حضور مدير عامل بنياد ملي بازيهاي رايانه‌اي كشور، معاون فرماندهي پليس فتا، چند تن از مديران، برنامه‌سازان و متخصصان بازيهاي رايانه‌اي رسانه ملي در سالن رضوان مركز بسيج سازمان صدا و سيما برگزار شد گفت : امروز بازيهاي رايانه‌اي مجموعه‌اي از همه تكنيكهاي سينما و هنر قصه است و در حقيقت يك صنعت جديد رسانه‌اي با فرهنگ اقتصادي است.
 
وي افزود: بايد يك استراتژي مهم، بنيادي و راهبردي در توليد بازيهاي رايانه‌اي اتخاذ شود و بنياد ملي بازيهاي رايانه‌اي توجه ويژه اي به اين امر داشته باشد.
 
جعفري با تاكيد بر اينكه بسيج در هر شرايط بحران و حساس وارد صحنه مي‌شود، گفت: طبق برنامه‌ريزي‌هايي كه در بسيج رسانه ملي انجام شده اين مركز هم اكنون گام‌هاي بسيار خوبي را در مسير توليد بازيهاي رايانه‌اي اسلامي ايران برداشته است و اميدوارم بتوانيم در اين ميدان هم پيشتاز باشيم  و خدمت بزرگي به نسل جوان بكنيم.
 
رئيس مركز بسيج سازمان صداو سيما همچنين با اشاره به اينكه در حال حاضر 7 گردان سايبري ، با 2700 نيروي متخصص و صاحب نظر در بسيج صداوسيما سازماندهي شده است، گفت : با توجه به نيروهاي آموزش ديده و متخصص بسيج رسانه ملي در آينده با بررسي و كالبد شكافي بازيهاي رايانه‌اي دشمنان انقلاب اسلامي اميدوار است كه حرف‌هاي زيادي در عرصه توليد بازيهاي رايانه‌اي داشته باشد.
 
مشاور رئيس سازمان گفت: امروز استكبار جهاني و در رأس آن شركت‌هاي صهيونيستي و يهودي با توليد بازيهاي رايانه‌اي مخرب و ارسال آن به كشورهاي اسلامي بويژه ايران در جهت به انحراف كشيدن نوجوانان و جوانان ما هستند و بايد در اين زمينه كاري كرد.  
 
مدير عامل بنياد ملي بازيهاي رايانه‌اي كشور نيز دراين نشست گفت: حركت خوبي را براي توسعه و ترويج اين نوع رسانه تاكنون انجام داده‌ايم بگونه‌اي كه در دو سال اول فعاليت‌هايمان در راستاي اعتمادسازي بود و در سال دوم فعاليت بنياد به كارهاي زيربنايي و جريان‌سازي معطوف شد و طي دو سال اخير نيز سعي كرديم كه يك بستر فرهنگ‌سازي را در توليدات بازيهاي رايانه‌اي ايران اسلامي داشته باشيم كه موفقيت‌آميز بود.
 
وي با اشاره به اينكه يك نظام رده‌بندي را براي توليدات بازيهاي رايانه‌اي كه از خارج وارد مي‌شود تبيين كرده‌ايم افزود: در حال حاضر نظام رده‌بندي ESRA در بنياد راه‌اندازي شده است كه به بررسي و پژوهش درخصوص توليدات بازيهاي رايانه‌اي خارجي مي‌پردازد و بازيهاي مناسب و خوب را به جامعه مردم معرفي مي‌كند.
 
مدير عامل بنياد ملي بازيهاي رايانه‌اي كشور با بيان اين‌ مطلب كه تمام توان بنياد ،حمايت از توليدات بازيهاي رايانه‌اي اسلامي ايران است افزود: خوشبختانه تاكنون بيش از 200 بازي رايانه‌اي ايران اسلامي توليد كه 100 بازي در بازارهاي داخلي ايران عرضه شده است.
 
دكتر مينايي با اعلام اين مطلب كه برخي از توليدات بازيهاي رايانه‌اي ايران اسلامي رتبه‌هاي ممتازي را در جشنواره‌هاي خارج از كشور نصيب خود كرده‌اند خواستار حمايت سازمان صدا سيما از توليدات بازيهاي رايانه‌اي ايران اسلامي شد و گفت: از رسانه‌ ملي انتظار داريم كه با پشتيباني از هنرمندان و تهيه‌كنندگان در اصلاح مصرف بازيهاي رايانه‌اي، محتوا و نيز اطلاع‌رساني به بنياد كمك كند تا بتوانيم پيام انقلاب و اقتدار فرهنگ نام اسلامي ايراني را از طريق اين نوع رسانه به دنيا انعكاس دهيم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار