ستاد مدیریت بحران منطقه 19 گفت: گذرهای امداد و نجات به منظور امدادرسانی به موقع سازمان‌های مقابله با بحران تجهیز و آماده خواهند شد.

محمدباقر علیزاده جانشین سهردار در این ستاد در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:‌ اجرای طرح تجهیز گذرهای امداد ونجات منطقه 19 به منظور امدادرسانی به موقع سازمان‌های مقابله با بحران تجهیز و آماده می‌شود.

این طرح با تجهیز،‌آماده سازی و در اختیار گذاشتن گذرهای امداد و نجات ازجمله بزرگراه خلیج فارس و فرصتهای امداد و نجات شامل حرم مطهر امام راحل (ره) و بهشت زهرا در دست اجرا است.

وی ادامه داد:‌در این طرح ضمن تجهیز و آماده سازی گذرها و فرصت‌های امداد ونجات واقع در منطقه 19، خانه‌های دوام و ایمنی، گروه‌های دوام،‌ کانون‌های دوام و ایمنی، سوله‌های مدیریت بحران، سازمان‌های مقابله با بحران و ستاد مدیریت بحران منطقه 19، به منظور مقابله با بحران‌های طبیعی ، حوادث و بلایا به سوانح طبیعی و مخاطره آمیز و امدادرسانی به موقع به شهروندان آماده خواهند شد.

علیزاده با اشاره به اقدامات اجرایی این طرح گفت:‌ تجهیز و آماده سازی بوستان افرا به منظور اسکان اضطراری شهروندان در زمان وقوع بحران‌های طبیعی و حوادث مخاطره‌آمیز با استفاده از امکاناتی شامل سکوهای اضطراری ثابت و سیار، سرویس‌های بهداشتی و حمام ثابت و سیار، آب آشامیدنی، پیش‌بینی موادغذایی ویژه شهروندان با امضای تفاهیم نامه‌های ستاد مدیریت بحران منطقه 19 با تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان موادغذایی، از اقدامات اجرایی این طرح است.

وی در پایان افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت بحران،‌ مبانی مدیریت بحران، دید بحران، کار با تجهیزات امداد و نجات، کمک‌های اولیه، اطفای حریق، آشنایی با مواد سمی و شیمیایی، برگزاری مانور زلزله، پناهگیری صحیح، تخلیه امن اضطراری، حمل مصدوم، چادرزنی، مانور اطفای حریق از اقدامات دیگر ستاد مدیریت بحران منطقه 19 است.
انتهای‌پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار