دبیرکل سابق سازمان ملل متحد گفت: معتقد هستیم که شماری از تحولات مثبت رخ داده که مهمتر از همه توافق هسته‌ای در نوامبر گذشته بوده است بنابراین تلاش‌ها باید ادامه یابد تا توافق نهایی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "کوفی عنان" رئیس بنیاد متنفذین در نشست خبری که بعد از ظهر امروز (دوشنبه) در وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: این اولین سفر گروه متنفذین به ایران بوده اما برخی از افراد این گروه در گذشته به طور فردی به ایران آمده‌اند و ما کشور شما را به طور فوق‌العاده می‌شناسیم.  
 
وی با بیان اینکه روسای جمهوری پیشین فنلاند و مکزیک در این سفر همراهش هستند،  افزود: امروز جلسات خوبی با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی داشتیم و دیدار با ظریف وزیر امور خارجه باعث تکمیل برنامه‌های امروز ما شد، البته این جلسات بسیار سودمند و عمیق بود.  
 
دبیر کل سابق سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه بنیاد متنفذین در سال 2007 توسط نلسون ماندلا با حضور رهبران مستقل تشکیل شد، تصریح کرد: متاسفانه نلسون ماندلا در دسامبر گذشته چشم از جهان فرو بست اما ما راه وی را مصمم‌تر ادامه می‌دهیم چرا که رهبر مبارزه با نژادپرستی به ما گفت که حقیقت را به قدرتمندان بگویید و همواره صدای ضعیفان باشید.  
 
عنان بیان داشت: گروه متنفذین از بدو تاسیس خود سعی کرده زخم‌ها را التیام بخشد به همین خاطر تلاش‌هایی را در جهت ایجاد صلح در سودان جنوبی، شبه جزیره کره و فلسطین انجام داده است.  
 
وی ادامه داد: هدف ما از سفر به ایران این است که با رهبران ارشد جمهوری اسلامی ملاقات کنیم و درباره تحولات جاری که منطقه را تحت تاثیر خود قرار داده بپردازیم.  
 
دبیر کل سابق سازمان ملل متحد افزود: همگی ما من‌جمله ایرانیان نگران وضع تراژیک سوریه هستند به همین خاطر ما باید از رنج‌ها بکاهیم و حل مشکل سوریه را در اولویت قرار دهیم و باید نهایت سعی خود را انجام دهیم تا کابوس مردان، زنان و کودکان سوری پایان یابد.
 
رئیس بنیاد متنفذین اظهار داشت: هنوز دو روز از سفر ما به ایران باقی مانده و قرار است با طیف گسترده‌ای از رهبران جمهوری اسلامی دیدار کنیم و منتظر هستیم تا پیشنهادات‌شان را که می‌تواند در جهت کاهش تنش‌ها در عرصه بین‌المللی منجر شود را به ما ارائه دهد.  
 
عنان ادامه داد: دکتر روحانی در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که با وجود ترس‌های گسترده‌ای که در جهان وجود دارد اما امیدواری جهانی هم وجود دارد و نخبگان جهانی باید به صلح آری و به جنگ نه بگویند و اعتدال را به افراطی‌گری ترجیح دهند به همین خاطر ما معتقد هستیم که شماری از تحولات مثبت رخ داده که مهمتر از همه توافق هسته‌ای در نوامبر گذشته بوده است بنابراین تلاش‌ها باید ادامه یابد تا توافق نهایی ایجاد شود.   
 
وی تصریح کرد: باید احترام و اعتماد منطقه را از نوع بسازیم که این امر کار راحتی نیست و استقامت و شکیبایی نیاز دارد.  
 
دبیر کل سابق سازمان ملل متحد بیان داشت: مردم دنیا به دنبال این هستند که در حکمرانی کشورشان نقش داشته باشند چرا که جوامع قوی بر روی سه پایه ساخته می‌شوند که اولین آنها صلح، ثبات، توسعه و دومین پایه حاکمیت قانون و سومین احترام به حقوق بشر است.  
 
رئیس بنیاد متنفذین در پایان خاطرنشان کرد:‌ توسعه پایدار، صلح و ثبات می‌خواهد که ریشه در حاکمیت قانون و حقوق بشر دارد، بنابراین وظیفه داریم کارهای‌مان را به صورت گروهی انجام دهیم تا دنیای بهتری داشته باشیم و مناقشات پایان یابد.  
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: عنان ، رئیس ، بنیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار