بروجردی گفت: ایران و ترکیه دو کشور بزرگ اسلامی هستند که با اتحاد یکدیگر باید تلاش کنیم علی‌رغم سیاست آمریکا، صلح در منطقه حاکم شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "علاءالدین بروجردی" در حاشیه مراسم رونمایی از وضعیت حقوق بشر آمریکا در سال ۲۰۱۳ که صبح امروز در دانشکده حقوق بشر دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: ما بارها از طریق بیانیه‌های متعدد، نطق‌های قبل از دستور، نامه‌های بسیاری که برای مراجع ذیربط ارسال کردیم به مجموعه جنایت‌های آمریکا پرداخته‌ایم اما با توجه به نفوذی که آمریکا در شورای امنیت ملی دارد این کارها بی‌فایده است که در همین راستا دبیر کل سازمان ملل دعوت خود از وزیر خارجه را با فشار آمریکا پس می‌گیرد و در واقع آمریکا از نفوذ خود که در ساختار حاکم تعریف شده استفاده کرده است.

وی با اشاره به سفر اردوغان به ایران تصریح کرد: در این مقطع سفر مذکور بسیار مهم است که امیدواریم شاهد یک تغییر اساسی در سیاست ترکیه در رابطه با سوریه باشیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: ما و ترکیه دو کشور بزرگ اسلامی هستیم و باید تلاش کنیم که علی‌رغم سیاست آمریکا صلح در منطقه حاکم شود و اجازه ندهیم سیاست‌های ایالات متحده به ارسال سلاح به این منطقه منجر شود و سفر اردوغان به جمهوری اسلامی ایران در سطح گسترده در روابط با ترکیه اهمیت ویژه‌ای دارد.

بروجردی در پاسخ به این سوال که آیا مجلس از توافق ژنو راضی یا خیر، بیان داشت: ما در حال رصد این موضوع هستیم و ایران به تعهدات خود پایبند بوده و نگاه ما به سند ژنو نگاه به چشم‌ انداز آن است.

نماینده مردم بروجرد در آینده‌ای نه چندان دور موضوع هسته‌ای ایران از امنیت خارج شده، تحریم‌ها از بین خواهد رفت و ما نیز همچون دیگر کشورهای دارای تاسیسات هسته‌ای به فعالیت خود ادامه می‌دهیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه لایحه بودجه چه زمانی به مجلس می‌رود گفت: این امر امروز مشخص شده و طبق آیین نامه داخلی هر هنگام بودجه وارد شود کمیسیون و مجلس کارشان متوقف و سه شیفته روی این موضوع کار می‌کنند و ما منتظریم که ببینیم امروز چه پیش خواهد آمد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با اشاره به متن نامه 150 نماینده گفت: ما باید دیدگاه واقعی خود را جهانیان منتشر کنیم که در این راستا از مجموعه مراکزهسته‌ای جمهوری اسلامی ایران آژانس بارها بازدید کرده و ما با توجه به اینکه کلیه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ایمان فعال بوده و تعداد زیادی از نمایندگان را در چارچوب قوانین و همچنین خبرنگاران را برای بازدید به آنجا برده‌ایم و این در حالی است که ما هیچ چیز پنهان نداشته و شورای امنیت ملی بارها تاکید کرده که تمامی این بازدیدهای صورت گرفته که برای اعتمادسازی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: طریق ، بیانیه ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار