بررسیهای جدید نشان می دهد بیشتر زنان در ارتش آمریکا هدف آزار جنسی ژنرالها و فرماندهان ارشد خود قرار می گیرند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ؛ تحقیقات درباره سوء رفتارهای جنسی در ارتش آمریکا و نیروهای هوایی این کشور نشان می دهد در بیشتر موارد ژنرالها متهم آزار جنسی زیردستان خود به ویژه نظامیان زن هستند. این بررسی را واشنگتن پست بر اساس قانون آزادی اطلاعات انجام داده و نتایج آن را منتشر کرده است. در این گزارش تاکید شده است در سالهای اخیر آزار و سوء استفاده جنسی در ارتش آمریکا افزایش قابل توجهی داشته است. وزارت دفاع آمریکا برآورد کرده است هر سال حدود نوزده هزار مورد آزار و تجاوز جنسی در ارتش آمریکا اتفاق می افتد که حدود نود درصد آنها به علل مختلف از جمله تهدید افسران و ژنرالها گزارش نمی شود. 

آلفرد لامبرمونت وبر وکیل بین المللی در این خصوص گفت به نظر من این روند در ارتش آمریکا بسیار آزار دهنده است. با وجود اینکه این معضل سالهای سال در ارتش آمریکا وجود داشته است، اخیرا دولت قانونی را برای تشدید مجازاتها علیه عاملان جرائم جنسی در ارتش تصویب کرد که آن هم بیشتر محدود به اخراج از ارتش است.

به  علاوه تصویب این قانون پس از آن صورت گرفت که گزارشهای زیادی در این خصوص منتشر شد که نشان از افزایش پنجاه درصدی این جرائم در سال دوهزار و سیزده داشت. گزارش اداره رسیدگی به امور نظامیان سابق در آمریکا نشان می دهد هم اکنون هشتاد و پنج هزار نفر از این نظامیان سابق برای آثار روحی ناشی از آزار جنسی در دوران خدمت تحت درمان هستند. بررسیها نشان می دهد معضل جرائم جنسی در ارتش آمریکا پس از کودتای سازمان یافته دولت آمریکا تحت پوشش حملات یازدهم سپتامبر با هدف زمینه سازی برای حمله به کشورهای دیگر به بهانه مبارزه با تروریسم تشدید شد و شیوع این معضل با بدرفتاری نظامیان با زندانیان و اسرا و آزار جنسی آنها در افغانستان و عراق از جمله در زندانهای ابوغریب و بگرام بود.

انتهای پیام / 
برچسب ها: متهم ، افسر ، ارشد ، جنسی ، آمریکا ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار