مدیر ملی پروژه بین المللی طرح حفاظت از تالاب ها گفت: نابودی تالاب ها باعث نابودی زندگی حاشیه نشینان و ذی نفع های تالاب ها می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

محسن سلیمانی روزبهانی در نخستین کارگاه مشورتی تدوین برنامه مدیریت تالاب ها در مجتمع آفتاب تالاب بین المللی چغاخور استان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ضرورت حفاظت مردمی از تالاب ها افزود: خشک شدن تالاب هامون باعث از بین رفتن 70 هزار فرصت شغلی شد.

به گفته وی، اجرای طرح هایی که موجب کشت چغندر قند و سیب در محدوده دریاچه ارومیه شد بدلیل آب بر بودن این دو محصول صحیح نبود.

مدیر ملی پروژه بین المللی طرح حفاظت از تالاب ها گفت: مردم و ذی نفعان در کنار تالاب ها بهترین حافظان این منابع خدادادی هستند از این رو مشارکت مردم در صیانت از تالاب ها به یک نگاه سازمانی تبدیل شده است.
سلیمانی افزود: توسعه ناپایدار باعث نابودی تالاب ها می شود و توسعه پایدار نقش مهمی در حفظ و صیانت از تالاب ها خواهد داشت.

به گفته وی، تعادل بین توسعه و حفاظت در قالب زیست بوم باید در کنار تالاب های کشور از جمله تالاب بین المللی چغاخور حاکم شود.

مدیر ملی پروژه بین المللی طرح حفاظت از تالاب ها افزود: در طرح مدیریت تالاب ها تنها نباید به تالاب به عنوان یک چاله آب نگریست، بلکه برای حفاظت از تالاب باید به حوضه های آبریز نیز توجه شود.


برچسب ها: تالاب ، توسعه ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.