مسئول کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی از برگزاری و اجرای 2 هزار برنامه ویژه قرآنی با برنامه قرآنی با همت بخش‌ها و سازمان‌های مختلف در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مهدی قره شیخ‌لو در نشست خبری کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب با اشاره به فعالیت‌های قرآنی این ستاد در سا‌ل‌های گذشته گفت: امسال نیز همچون سنوات گذشته کمیته قرآن ستاد دهه فجر در استان‌ها و 150 شهرستان با مشارکت سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها بیش از 2 هزار برنامه قرآنی در دهه فجر برگزار می‌کنند.
 
وی در ادامه بیان داشت: نخستین برنامه برگزاری مسابقات تفسیر قرآن کریم در 4 بهمن ماه بود که با شرکت 15 هزار نفر برگزار شد.
 
مسئول کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به دیگر برنامه‌های این کمیته بیان داشت: دیدار از 250خانواده شهدای ایرانی، تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی با حضور در مرقد امام خمینی، برپایی 60 نمایشگاه قرآنی با محوریت دستاوردهای قرآنی در سراسر کشور، چاپ و توزیع 50 هزار پوستر با مضامین قرآن و لوح فشرده، از جمله این برنامه‌هاست.
 
وی در ادامه در خصوص نمایشگاه ملی دستاوردهای موسسات قرآنی سراسر کشور تصریح کرد: نمایشگاه ملی دستاوردهای موسسات قرآنی سراسر کشور که از دیروز افتتاح شد تا 20 بهمن ماه در لانه جاسوسی آمریکا میزبان علاقه مندان خواهد بود.
 
قره شیخ‌لو در ادامه با اشاره از تکریم و تجلیل فعالان قرآنی افزود: کسانی که 25 سال سابقه فعالیت‌های قرآنی در کشور داشتند، کسانی که دارای مدرک درجه یک تا 3 حفظ هستند، کسانی که در سطح مسابقات بین‌المللی حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند و همچنین موسسات قرآنی برتر کشور در دوم اسفند ماه تکریم و تجلیل خواهند شد.
 
وی در ادامه از افتتاح 50 موسسه قرآنی و خانه روستایی در دهه فجر خبر داد و گفت: در کل کشور نزدیک به 10 هزار تشکل قرآنی وجود دارد که بیشتر فعالیت‌های آن با همت و تلاش خود مردم اداره می‌شود.
 
برپایی 90 گردهمایی و همایش با موضوعات مختلف قرآنی، 300 مسابقه قرآنی و 100 جشنواره قرآنی در سطح شهرستان‌ها و استان‌ها، برگزاری مرحله ملی مسابقات تسنیم ویژه دستگاه‌های فرهنگی کشور، برگزاری مسابقات ملی تلاوت ویژه قاریان و حافظان که امسال با رویکرد جدید به ویژه با توجه به مسئله حفظ و مفاهیم قرآنی که مسئول کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی به آن اشاره کرد.
 
قره شیخ‌لو در ادامه اظهار داشت: برگزاری 500 محفل انس با قرآن با همت بخش‌های مختلف، برنامه‌های ویژه که در سطح رسانه ملی و اجرای مرحله دوم اردوی استعدادهای درخشان  قرآنی با حضور 100 نفر از نوجوانان زیر 18 سال که دارای ویژگی‌های خاص قرآنی هستند که در مشهد مقدس در دهه فجر برگزار می‌شود.
 
وی در پایان یادآور شد : بیش از 2هزار برنامه قرآنی با همت بخش ها و سازمان های مختلف در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: برنامه ، قرآنی ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار