معاون گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: گمرک با اقداماتی درصدد کاهش مدت زمان ترخیص کالا است که تحقق آن مستلزم همکاری مسوولان و متولیان امر است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،حسن بقائی معاون گمرک جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران مدت زمان ترخیص کالا برای صادرات 32 و واردات 23 روز اعلام کرد و افزود: زمان ترخیص کالا درحوزه صادرات و واردات وضعیت مناسبی ندارد و طولانی بودن این روند به عوامل گوناگونی بستگی دارد.

وی اظهار کرد: گمرگ جمهوری اسلامی ایران با اقداماتی درصدد کاهش مدت زمان ترخیص کالا است که تحقق آن مستلزم همکاری مسوولان و متولیان امر است.

بقایی خاطر نشان کرد: استقرار پنجره واحد، در گمرگ یکی از برنامه است که برای سرعت بخشیدن به کارهای گمرگی در اکثر گمرکات کشور راه اندازی شده و در مرحله اول پنجره واحد فیزیکی بود که باید برای مجازی کردن آن تلاش کنیم.

وی افزود: با همکاری سازمان‌های متولی برای رشد و تقویت این پنجره‌ها باید تلاش شود که تاثیرات فراوانی در روان سازی ترخیص کالا، کاهش هزینه و کاهش جابجایی در سطح شهر را به دنبال دارد.

معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرگ ایران گفت: دولت یازدهم توجه ویژه ای بر حوزه صادرات دارد و تحقق این مهم ارز بیشتری را عاید کشور می کند.
 
وی اظهار کرد: ایجاد انبارهای اختصاصی برای فعالیت های صادر کنندگان و کاهش حضور آنها می تواند چشم انداز بهتری را برای توسعه و تجارت خارجی ایران فراهم کند.

وی اظهار کرد: گمرگ جمهوری اسلامی ایران با اقداماتی درصدد کاهش مدت زمان ترخیص کالا است که تحقق آن مستلزم همکاری مسوولان و متولیان امر است.

معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرگ جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه گمرگ ایران در رنکینگ جهانی وضعیت مطلوبی ندارد گفت: متاسفانه ایران جایگاه 100 جهان را دارد و عوامل مختلفی موجب شده این مقام حاصل شود.
 
معاون گمرک جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در سال ۸۴ جایگاه گمرک ایران در جهان رتبه ۵ بود، گفت: امروز این رقم به بالای ۱۰۰ سقوط کرده است.
 
وی یادآورشد: زمان طولانی مدت زمان ترخیص کالا در مبادی ورودی و خروجی و تعداد بالای اسناد برای این موضوع از دلایل مهم آن است.
 
بقایی افزود: طی هشت سال گذشته رتبه گمرگ ایران وضعیت روبه رشدی داشت و جز پنج کشور جهان محسوب می شد و متاسفانه عوامل گوناگون موجب شد وضعیتی نامطلوبي در این حوزه بوجود آید.

معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک جمهوری اسلامی ایران با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان زنجان تصریح کرد: استان زنجان با 7 استان کشورهمسایه است و به عنوان شاهراه ارتباطی و ترانزیتی کشور محسوب می‌‌شود باید از این پتانسیل استان برای ارتقاء رونق کسب و کار استان بهره‌گری شود.

وی بیان کرد: گمرک استان زنجان در ردیف گمرک‌های فعال کشور قرار نمی‌گیرد باید فعالان اقتصادی استان تلاش کنند صادرات و واردات را از گمرک زنجان انجام دهند.

انتهاي پيام/



برچسب ها: گمرک ، صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار