یک آسیب شناس اجتماعی گفت: افکار منفی دشمنی است که در فکر انسان‌ها می روید و باعث ناکار آمد جلوه دادن امور می‌شود.

ابهری در گفتگو با   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:تفکر منفی در واقع برداشتی منفی از رویدادهای خوب و بد زندگی است. افراد منفی باف نسبت به همه وقایع زندگی بد بین هستند و همیشه نیمه خالی لیوان را می‌نگرند.  
 
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که تفکر منفی بر پایه بی‌اطلاعی از موهبت‌ها و قوانین طبیعت و الطاف خداوند سرچشمه گرفته‌اند که به این شکل در زندگی بروز می‌کند، درصورتیکه اگر شخصی بر خدا توکل کند هرگز منفی‌بافی نمی‌کند.  
 
ابهر ی تصریح کرد: در رابطه با اثر منفی افکار منفی تصریح کرد:ابتدا باید بدانیم که هر رویداد به نظر ناخوشایند حتما در پشت آن اتفاقی خوب نهفته است حال با این فکر اگر حوادث را بصورت منفی برداشت کنیم در واقع به خالق طبیعت یعنی خداوند سوءظن نموده‌ایم.
 
ابهری افزود:همچنین ما با تفکر منفی و منفی بافی باعث جذب آن حادثه منفی شده‌ایم، این کاملا روشن است، ما فکر می‌کنیم آن را می‌پرورانیم به آن بال وپر می‌دهیم، آنرا به زبان جاری می‌سازیم و سپس تلقین می‌کنیم و در نتیجه آنرا جذب می‌کنیم و در زندگی خود مشاهده می‌کنیم.  
 
وی در خصوص نتایج افکار منفی افزود: تفکرات منفی علاوه بر تضعیف قدرت تخیل انسان نتایجی به دنبال دارد از جمله دور کردن هرآنچه مثبت است از خود و همچنین از دست دادن اعتماد به نفس و شکست خوردن در اموری که فکرشان را می‌کردیم.  
 
ابهری خاطر نشان کرد: احساسی که ما داریم از درون خود ماست و در واقع ما احساسات خود را می‌سازیم و اولین مرحله تغییر این است که قبول کنیم همه بدبختی‌ها حال بد ما ناشی از درون خود ماست و اگر ما درون خود را تغییر دهیم از افکار منفی دور می‌شویم.

 
انتهای‌پیام/  

برچسب ها: اسیب ، افکار ، روان ، دشمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار