مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری از برگزاری نهمین جشنواره ملی ادبیات کودک و نوجوان رضوی به میزبانی شهرکرد خبر داد.

حسین گنجی افزود: نهمین جشنواره ملی ادبیات کودک و نوجوان رضوی طی سال آینده ( 1393 ) به میزبانی شهرکرد برگزار می شود.
دبیر اجرایی نهمین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی نیز گفت: این جشنواره از مجموعه برنامه های موضوعی یازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) می باشد که همزمان با دهه کرامت برگزار خواهد شد.
حبیب اله توفیقی گفت: این جشنواره در سه محور شعر، قطعه ادبی و داستان، و سه مقطع سنی کودکان 5 تا 12 سال، نوجوانان 12 تا 18 سال و بزرگسالان 18 سال به بالا برگزار می شود.
وی گفت: آثار ادبی که با بهره گیری از کردار و گفتار امام رضا (ع) به گسترش فضایل اخلاقی پرداخته باشند، به شرط داشتن ویژگی های ادبی و هنری از امتیاز ویژه ای برخوردار خواهند بود.
توفیقی افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی،هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین (ع)، گرامیداشت تولید کنندگان آثار برتر فرهنگی هنری و کمک به گسترش آثار این حوزه از اهداف برپایی جشنواره است.
دبیر اجرایی نهمین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی اظهار داشت: پرداختن به ابعاد مختلف زندگی امام رضا (ع) در قالب های شعر، داستان و قطعه ادبی به قلم کودکان و نوجوانان و بزرگسالان با محوریت ابعاد مختلف زندگانی حضرت رضا (ع) برای رده سنی کودکان و نوجوانان، محورهای اصلی این جشنواره می باشد.
حبیب اله توفیقی گفت: هر متقاضی می تواند حداکثر 3 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.
به گفته وی، علاقمندان برای ثبت نام و آگاهی از نحوه شرکت در هر یک از برنامه ها می توانند به پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری به نشانی chb.farhang.gov.ir مراجعه کنند./ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.