نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به افزایش 6 برابری زکات پرداختی نسبت به دو سال گذشته،گفت: زکات یکی از مباحث محوری در اسلام است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبر نگاران سنندج، حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی در چهارمین همایش زکات شهرستان سنندج که با حضور امامان جمعه شهرها و روستاهای شهرستان و عاملین زکات در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، گفت: بحث زکات از مباحث محوری در اسلام است که هم خداوند عنایت ویژه‌ای به آن دارد و هم به پیامبر بر اجرای آن امر شده است.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حکومت وظیفه احیای زکات و آموزه‌های دین دارد و مردم نیز به عنوان فاعلون، باید نسبت به اجرای آنها اهتمام داشته باشند.

وی عمل به آموزه‌های دین را حفظ ستون‌های دین اسلام خواند و گفت: دین اسلام بر پایه‌های نماز و زکات و روزه و غیره استوار است که عمل نکردن به یکی از آنها موجب سست‌شدن و اثرگذاری منفی بر پایه‌های دیگر دین می‌شود.

وی با اشاره به افزایش 6 برابری جمع‌آوری زکات در استان کردستان نسبت به سال 90، گفت: هر چند این مقدار شاید کمتر از 10 درصد زکات واقعی استان باشد اما با معادل‌سازی آن می‌توان بسیاری از مسائل را پوشش داد.


انتهای خبر/ز

برچسب ها: زکات ، دین ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.