خبرنگار شبکه تلویزیونی «روسیا الیوم» از تدابیر شدید امنیتی در شهرهای قاهره و بازداشت بیش از هزار نفر از اعضای اخوان المسلمین خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ اشرف الصباغ از قاهره درباره تحولات امنیتی مصر گزارش داد: افراد مسلح ناشناس در منطقه «العاشر» در شهر «النصر» یکی از مراکز پلیس را آتش زدند. همچنین، اعلام شد که در تیراندازی به کاروان ارتش در منطقه سینا چهار نظامی ارتش کشته و نه تن دیگر زخمی شدند. این حمله سبب شد که ارتش تدابیر شدید امنیتی در این منطقه، به ویژه در شمال و مرکز آن، اتخاذ کند. گفته شده است که چهار تا پنج هزار نیروی نظامی برای حفظ امنیت و ثبات کانال سوئز و تونل «احمد حمدی» مستقر شده اند.

بر اثر انفجاری که روز شنبه در نزدیکی یکی از مراکز اداره امنیت مرکزی در شهر سوئز روی داد یک کودک کشته شد و شانزده نفر دیگر نیز زخمی شدند. بنابراین، بر اساس اعلام مسئولان رسمی مصر در حوادث روز شنبه 49 تن در مصر کشته و و 250 نفر نیز زخمی شدند.وی افزود: در تظاهرات روز شنبه که در سومین سالگرد انقلاب بیست و پنج ژانویه روی داد، بیش از هزار نفر از اعضای گروه اخوان المسلمین بازداشت شدند.

وی گفت: در منطقه سینا یک فروند بالگرد ارتش با شش سرنشین سرنگون شد که همه سرنشینان آن کشته شدند و حرف و حدیث زیادی درباره عوامل این حادثه وجود دارد. تدابیر امنیتی شدید در اطراف دانشگاه قاهره و اداره امنیت شهر جیزه اتخاذ شده است و در میدان های اصلی شهرها تدابیر نظامی اتخاذ شده است.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار