با اتمام عملیات احداث کانال کمکی در محدوده قطعه3 کانال سرخه حصار جنوبی، ظرفیت کل این کانال در مقابل سیلاب هایی با دوره بازگشت طولانی مدت ایمن خواهد شد.

 به گزارش خبرنگاراجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، مدیرعامل شرکت خاکریزآب ضمن اعلام خبر فوق افزود: پیشرفت عملیات احداث کانال کمکی در محدوده قطعه 3 کانال سرخه حصار جنوبی از مرز 85 درصد فراتر رفته و پیش بینی می شود این کانال کمکی تا پایان سال جاری زیر بار برود.
 
مهندس علیرضا یعقوبی با بیان آنکه کانال کمکی قطعه 3 کانال سرخه حصار جنوبی بیش از 1700 متر طول دارد، یادآور شد: حدود 1600 متر از این شبکه به صورت کانال بتنی روباز و بیش از 100 متر آن به صورت کانال بتنی سرپوشیده اجرا شده و احداث یک مسیر 1726 متری نیز جهت تسهیل دسترسی به این کانال کمکی پیش بینی شده است.
 
به گفته مدیرعامل شرکت خاکریزآب، متعاقب اتمام عملیات اجرایی بخش سرپوشیده کانال کمکی قطعه 3 سرخه حصار، تلاش برای آرماتوربندی کف و بتن ریزی دیواره های بخش روباز ادامه دارد.
 
گفتنی است کانال سرخه حصار جنوبی یکی از اصلی ترین مسیل های تهران است که دارای حوضه آبگیر وسیعی در شرق، شمال شرق و جنوب شرق تهران می باشد. سطح مقطع این کانال در محدوده حدفاصل روستای امین آباد تا روستای تقی آباد مناسب نبوده و از این رو پاسخگوی عبور سیلاب های فصلی نیست.
برچسب ها: ایمنی ، سیلاب ، کانال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار