دبیرستان رازی آبادان در لیست آثار ماندگار ملی ثبت شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران آبادان ؛ مدیر اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی آبادان گفت:پس از هفت سال پیگیری مداوم و با کسب بیست و هفت رای قاطع از اعضای شورای عالی وزارت آموزش و پرورش امتیازات و شاخص های خاص مربوطه دبیرستان رازی آبادان در فهرست آثار ماندگار ملی ایران جای گرفت.

نوربخش با بیان اینکه این دبیرستان به عنوان یکی از نمادهای فرهنگی این منطقه هم‌اکنون در حال بازسازیست افزود:در سر جمع کشوری هفده آموزشگاه در فهرست آثار ماندگار قرار دارد.

دبیرستان رازی که در نزدیکی میدان انقلاب واقع شده‌است ، یکی از دبیرستانهای قدیمی آبادان است که در سال هزار و سیصد و شانزده افتتاح شد و در دهه هزار و سیصد و سی از مراکز فعالیت‌های سیاسی دانش‌آموزی بوده است.

مانوک خدابخشیان، ناصر تقوایی، امیر نادری، صفدر تقی‌زاده و نجف دریابندری از دانش‌آموختگان این دبیرستان هستند.

همچنین بهزاد و بهنام امیری دوان و مجید پیرزاد از کادرهای ارشد سازمان چریکهای فدائی خلق ایران و غلامحسین صفاتی از رهبران گروه متصورون از دیگر دانش‌آموختگان دبیرستان رازی بوده‌اند.

دبیران مشهور این دبیرستان شامل دکتر عمید (رئیس دانشکده پلی تکنیک)، کتانچی، زهتاب، اهوازی، فرخ پیام، حسین آبادی، آذری، معبود انصاری، شریفی، هورفر و دادئی از مدرسان برجسته کشور بوده‌اند.
 
 
انتهای پیام /
برچسب ها: دبیرستان ، رازی ، ابادان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.