معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و مسئول کمیته امور زنان و خانواده ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در نشست خبری به تشریح برنامه‌های این کمیته در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی پرداخت.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، شهیندخت ملاوردی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و مسئول کمیته امور زنان و خانواده ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در نشست خبری به تشریح برنامه‌های این کمیته در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی پرداخت.

وی در این نشست خبری با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب همواره مسأله زنان را مهم دانسته و نقش آنان را در ارکان مختلف جامعه تأثیرگذار برشمرده‌اند، گفت: امروزه زنان و دختران ایرانی مصمم‌تر و آگاه‌تر از گذشته شده و آماده ایفای نقش اساسی در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند.

وی خاطر نشان کرد: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در قالب کمیته زنان و خانواده دهه فجر انقلاب اسلامی به منظور فراهم‌سازی زمینه حضور و مشارکت پرشور قشر عظیم زنان کشور در برنامه‌ریزی و برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آیین‌های بزرگداشت ایام الله دهه مبارک فجر و آشناسازی هر چه بیشتر بانوان با دستاوردهای انقلاب اسلامی اقدام به برنامه‌ریزی جهت برگزاری برنامه‌های گوناگون در این ایام کرده است.

مسئول کمیته امور زنان و خانواده ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی فراهم‌سازی زمینه مشارکت و حضور فعالانه زنان در برگزاری مراسم ایام الله دهه فجر، تبیین نقش زنان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، انعکاس دستاوردهای علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری زنان طی سالهای پس از انقلاب، تشویق و ترغیب زنان و برنامه‌ریزی مناسب به منظور نقش آفرینی خودجوش آنان در برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بهره‌گیری از تشکل‌های دولتی و غیردولتی مرتبط با زنان و انجام هماهنگی در جهت استفاده از توانمندی‌های علمی و فرهنگی آنان به منظور نمایش خلاقیت‌های زنان و دستاوردهای انقلاب اسلامی را از جمله اهداف کمیته زنان و خانواده ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی برشمرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین تدوین و اجرای برنامه‌های مناسب به منظور آشنایی هر چه بیشتر زنان با آرمان‌ها، ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف،‌ معرفی و تجلیل از زنان تأثیرگذار در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فنی و سازندگی کشور، بهره‌گیری از توانمندی‌های هنری زنان کشور در جهت بانشاط‌ سازی مراسم ایام الله دهه مبارک فجر به ویژه مراسم دوازده و بیست و دو بهمن و تجلیل از زنان ایثارگر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را از دیگر اهداف و برنامه‌های کمیته زنان و خانواده ستاد دهه فجر برشمرد.

ملاوردی با بیان اینکه برنامه‌های کمیته زنان و خانواده دهه فجر در سراسر کشور حول دو محور فرهنگی و اجتماعی انجام خواهد شد، گفت: فعالیت‌های علمی - تحقیقاتی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مراسم تقدیر و تجلیل از زنان نمونه برگزاری نمایشگاه، همایش و مراسم و نیز ارائه خدمات رفاهی، تفریحی و مسابقه از جمله برنامه‌های این کمیته در ایام الله دهه فجر است که در بیست و سه استان کشور انجام خواهد شد.

مسوول کمیته امور زنان و خانواده ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان اینکه اعضای این کمیته ضمن حضور مستمر و ارائه پیشنهادات در جلسات سیاستگذاری ستاد دهه فجر برنامه‌های پیشنهادی از سوی استان‌ها و دستگاه‌های مختلف را جمع‌آوری و تنظیم کرده و پیرامون اجرای برنامه‌های ملی با هماهنگی ستاد دهه فجر توسط معاونت امور زنان و خانواده در ایام الله دهه فجر برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است، گفت: مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی و اهدای گل به مرقد مطهر ایشان با حضور همسر رییس جمهور، همسران وزرا، اعضای فراکسیون زنان مجلس و مشاوران امور زنان دستگاه‌های اجرایی از جمله این برنامه‌ها خواهد بود.

وی افزود: همچنین در بیست و یکم بهمن ماه که به عنوان «انقلاب اسلامی، سبک زندگی اسلامی، منزلت زن و تحکیم بنیان خانواده» نامگذاری شده تلاش داریم تا دیدارهایی را با خانواده‌های معزز شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطر نشان کرد: تاکنون ۲۳ استان و ۲۱ دستگاه اجرایی برنامه‌های پیشنهادی خود را در خصوص برنامه‌های دهه فجر ارسال کرده‌اند که بر این اساس مجموع برنامه‌های آنان بیش از پنجاه هزار عنوان است که در این بین آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی و بنیاد شهید بیشترین آمار از میان دستگاه‌های اجرایی و استان فارس بالاترین برنامه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

ملاوردی همچنین اظهار کرد: معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری باتوجه به تصویب پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران مبنی بر جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری در سازمان ملل متحد قصد دارد تا همایش ملی همگرایی زنان برای جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری را با حضور مسوولان ارشد کشور برگزار کند.

وی تصریح کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته در جشنواره فیلم فجر امسال با انتخاب هیأت داوران سه نفره قرار است بهترین فیلم تأثیرگذار در حوزه زنان نیز از این جشنواره جایزه دریافت کند.

مسئول کمیته امور زنان و خانواده ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی در زمینه آسیب‌شناسی که باید در مورد زنان در طول سالهای گذشته از انقلاب انجام شود، گفت: وضعیت موجود زن ایرانی نیازمند آسیب‌شناسی گسترده‌ای است و این ایام فرصت مناسبی برای این بازشناسی است، امروز در برخی شاخص‌های توسعه انسانی و دسترسی زنان به فرصت‌های برابر، وضع مطلوبی نداریم و از ظرفیت آنان در امور اجرایی استفاده کامل بعمل نیامده است.

وی افزود: بخشی از آسیب‌های اجتماعی مربوط به زنان همچون افزایش آمار طلاق، افزایش سن ازدواج و اعتیاد ریشه در مسائل عمومی جامعه داشته که با حل آنها بخشی از مشکلات نیز حل خواهد شد.

ملاوردی با اشاره به اینکه رئیس جمهوری تأکید زیادی بر اصل شایسته‌سالاری و برنامه‌ریزی برای افزایش حضور زنان در حوزه اجرایی دارد، گفت: ما باید برای توانمندسازی سیاسی و اقتصادی زنان برنامه‌ریزی داشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار