سلامت انواع محصولات غذایی در پرتال غذا از سال آینده قابل رصد می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در کشور ما تصویر دقیقی از ایمنی فرآورده‌های غذایی وجود ندارد، گفت: هم اکنون هیچ کس ادعاهای غیر مبتنی بر شواهد در خصوص ایمنی فرآورده های غذایی تولید داخل یا وارداتی را رد یا اثبات نمی کند.

رسول دیناروند در نشست هم اندیشی صنعتگران حوزه غذا در شیراز با بیان اینکه هر روز در رسانه‌ها ادعاهای متعددی در خصوص سلامتی انواع محصولات غذایی از جمله برنج، سوسیس، کالباس و سایر مواد غذایی مطرح می شود، افزود: ادعاهای غیر مبتنی بر شواهد در خصوص سلامت مواد غذایی به حدی زیاد شده که حس پیگیری و حساسیت مردم را در این خصوص کاهش داده و آنها را خسته کرده و نهایتاً به بی تفاوتی آنها منجر شده است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مشکلات حوزه نظارت و کنترل کیفیت مواد غذایی در کشور اشاره کرد و گفت: سخت گیری‌های زیادی برای صدور مجوز فعالیت واحدصنعتی و راهیابی محصولات تولیدی به بازار در همین مرحله تمام شده و تولیدات به محض ورود به بازار به حال خود رها می‌شوند.

رییس سازمان غذا و داروی کشور افزود: روش های کنترل و نظارت ما بر محصولات غذایی از جمله روش های خارج از رده و منسوخ بوده و ما همچنان به این روش های قدیمی وفادار مانده ایم.

وی گفت: نبود روش های اصولی نظارت بر مواد غذایی باعث موازی کاری های دستگاه های دولتی متعدد از جمله سازمان دامپزشکی و جهاد کشاورزی وسازمان غذا و دارو به عنوان متولی اصلی این موضوع شده است.

دیناروند افزود: اولویت گذاری و استفاده از روش های نوآورانه در زمینه نظارت بر محصولات غذایی می تواند سلامت مردم را تضمین کند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انتقاد از ادعاهای درست و نادرست بی شمار موجود در خصوص سلامت برخی از مواد غذایی مصرفی مردم، گفت: در سال آینده رویکرد وزارت بهداشت به گونه ای خواهد بود که چنانچه حرفی در خصوص تخلف و یا تقلب در تولید یک ماده غذایی زده شد الزاماً نتیجه آن روشن شده و به اطلاع مردم خواهد رسید.

انتهای پیام/ز


برچسب ها: رصد ، سلامت ، غذا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.