آیت‌الله نوری همدانی گفت: امام خمینی(ره) از جمله علمای بزرگی است که حق عظیمی بر گردن مسلمانان و بلکه همه مظلومان عالم دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در جمع گروهی از طلاب حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی اظهار داشت: امروز در سراسر کشور با کمبود روحانی و مبلغ دینی مواجه هستیم.

وی افزود: بسیاری از مساجد و حسینیه‌ها خالی از روحانی مستقر هستند و کمبود در این زمینه کاملا مشهود است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه کوچ کردن برای تبلیغ دین در اسلام مورد تاکید قرار گرفته است عنوان داشت: باید سعی کنیم همانطور که سربازانی برای دفاع از کشور در هنگام تهاجم خارجی تربیت می‌شود، مبلغانی را نیز برای دفاع از مرزهای اعتقادی دین اسلام پرورش دهیم.

وی ادامه داد: مردم آذربایجان غربی نیز در ولایت‌مداری و اعتقاد به آرمان‌های اسلام و قرآن سابقه‌ای دیرینه دارند و حضور در میان این مردم افتخار بزرگی است.

آیت‌الله نوری همدانی تحصیل در حوزه‌های علمیه را توفیقی دانست که نصیب طلاب شده است و خاطرنشان کرد: حضرت محمد(ص) در روایتی می‌فرمایند خداوند طالبان علم و دانش را دوست می‌دارد و کسی که در راه کسب دانش جان دهد مانند آن است که در میدان جنگ و جهاد شهید شده است.

این مرجع تقلید با اشاره به ضرورت تهذیب اخلاقی توسط طلاب خاطرنشان کرد: نماز شب تاثیر فراوانی در پیشرفت آدمی دارد زیرا مورد خودسازی می‌شود؛ این امر آنقدر اهمیت داشته که برخی علما به طلابی که نماز شب نمی‌خواندند درس نمی‌گفتند.

وی بیان داشت: امام خمینی(ره) از جمله علمای بزرگی است که حق عظیمی بر گردن مسلمانان و بلکه همه مظلومان عالم دارند؛ ایشان با رهبری شایسته خود سبب پیروزی انقلاب شدند و امروز تمام مستکبران عالم از این نهضت عظیم دچار پریشانی و سردرگمی شده‌اند.

برچسب ها: قم ، آیت ، الله ، نوری ، همدانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.