مدیرکل و کارشناسان روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جریان بازدید مدیرعامل خواستار انسجام بخشی به فعالیت‌های ارتباطی و حمایت مسوولان از راهبردهای رسانه‌ای کانون شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، "علیرضا حاجیان‌زاده" روز چهارشنبه دوم بهمن 1392 بیش از دو ساعت از بخش‌های مختلف این اداره بازدید و با مدیرکل و کارشناسان و کارکنان این مجموعه گفت‌و‌گو کرد. 

محسن حموله مدیر کل این اداره با ارایه‌ی گزارشی از فعالیت‌ها و دورنمای کاری آن در سخنانی  گفت که در بحث روابط عمومی با توجه به حجم و تنوع فعالیت‌های متعدد کانون در بخش‌های مختلف با کمک و همراهی مدیرعامل تلاش خواهیم کرد که راهبرد مشخص و معینی را در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی دنبال کنیم و انتظار هم داریم همه‌ی مسوولان کانون نسبت به این امر با ما همکاری کنند.

وی نیاز کانون به ایجاد یک پرتال جامع اطلاع رسانی را یادآور شد و گفت: پراکندگی و تعداد زیاد سایت‌ها و وبلاگ‌های کانون علاوه بر تحمیل هزینه‌های زیاد به کانون باعث می‌شود بسیاری از این تلاش‌ها به خوبی دیده نشود و روابط عمومی درصدد است که به‌زودی سایت خبری خود را توسعه دهد در عین حال باید به فکر ایجاد این پرتال نیز باشیم.

حموله وجود تنها یک کارشناس روابط عمومی در کانون استان‌های مختلف کشور را ناکافی دانست و از مدیرعامل خواست که دست‌کم دو نیرو به مجموعه روابط عمومی استان‌ها افزوده شود.

 وی افزایش تعداد کاربران سایت‌خبری و نشریه پلاک 44 همچنین تعداد زیاد دیدگاه‌های ارایه شده از سوی کاربران این پایگاه‌ها را نشان اعتماد مناسب مراجعه‌کنندگان به این سایت‌ها دانست و خواستار پاسخ‌گویی مسوولان به این دیدگاه‌ها شد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون همچنین با اشاره به وجود نیروهای متخصص، باتجربه و آموزش دیده روابط عمومی در برخی از استان‌های کشور از بعضی جابه‌جایی‌های بدون دلیل و منطق در این حوزه اظهار گله‌مندی کرد و یادآور شد که  بر اساس آیین‌نامه قانونی روابط عمومی مصوب شورای اطلاع‌رسانی دولت هرگونه جابه‌جایی در بخش روابط عمومی استان‌ها باید با هماهنگی مدیرکل روابط عمومی دستگاه صورت بگیرد.

حموله در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های بخش بین‌الملل اشاره کرد و با یادآوری این که برخی از تحریم‌ها مشکلاتی را در مسیر ارتباط‌های بین‌المللی ایجاد کرده است در عین حال گفت که در این عرصه با تلاش کارشناسان این بخش‌ها موفقیت‌های چشم‌گیری برای کانون در عرصه‌های بین‌المللی به دست آمده است.

برگزاری هفته‌های دوستی و فرهنگی در خارج از کشور با همکاری شایسته و خوب سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، برگزاری هفته دوستی کودکان ایران و بلغارستان در دهه فجر امسال، به عضویت درآمدن چند مربی کانون در بزرگترین کتاب‌خانه کودک جهان در مسکو، استقبال قصه‌گویان جهان از جشنواره‌های قصه‌گویی کانون، حضور در 100 جشنواره سینمایی و بازار فیلم و موفقیت فیلم‌های کانون در برخی از این رویداد‌ها، حضور در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های حوزه کتاب مانند فرانکفورت، بولونیا، ابوظبی، ژاپن، کره و مالزی، درخواست برای صدور مجوزهای لازم برای حضور کارشناسان کانون در جشنواره‌های بین‌المللی و ارسال آثار اعضای کانون به 20 مسابقه نقاشی و عکاسی در خارج از کشور از بخش‌های دیگر گزارشی بود که محسن حموله به مدیرعامل ارایه کرد.

در این بازدید کارشناسان بخش‌های مختلف این اداره نیز به بیان دیدگاه‌ها و درخواست‌های خود پرداختند.

درخواست ایرانیان مقیم خارج از کشور برای حضور فعال‌تر کانون در کشورهای مختلف، درخواست برای خرید حق پخش فیلم‌های قدیمی و جدید کانون در آمریکا و کانادا،درخواست برای خرید حق مولف کتاب‌های کانون در خارج از ایران و ترجمه برخی از این آثار به زبان‌های مختلف از جمله مواردی بودند که کارشناسان امور بین‌الملل به آن اشاره کردند.

در بخش اطلاع رسانی و ارتباطات نیز موضوع‌هایی مانند ارتقا جایگاه روابط عمومی و حمایت مدیرعامل از این حوزه، توجه بیشتر به عضومحوری و مربی محوری به جای مدیرمحوری در پایگاه‌های خبری کانون، توجه به راهبردهای رسانه‌ای، انسجام بخشی به سایت‌ها و وبلاگ‌ها و ظرفیت بالای کانون برای توسعه‌ی فعالیت‌های رسانه‌ای، اهمیت طراحی پیوست‌های رسانه‌ای در کنار پیوست‌های فرهنگی، حضور در شبکه‌های اجتماعی، پاسخ‌گویی به درخواست‌های انجام گفت‌وگو با رسانه‌های جمعی از سوی مسوولان و انسجام بخشی به این مصاحبه‌ها از سوی کارشناسان این بخش‌ها مطرح شد.

در این بازدید علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون نیز در سخنانی بر اهمیت و نقش روابط عمومی در معرفی کانون به جامعه تاکید کرد و گفت: روابط عمومی می‌تواند با ایجاد نشاط در جامعه، کانون را  در معرض دید افکار عمومی قرار دهد  و رضایت مخاطبان و کارکنان سازمان را به خود جلب کند.

وی از روابط عمومی و امور بین الملل به عنوان پل ارتباطی بین دستگاه با جامعه، مدیران، کارکنان و خانواده و مجامع بین‌المللی یاد کرد و گفت: از فعالیت‌های این اداره و ارتقا جایگاه آن حمایت می‌کند. 

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.