کاهش هزینه‌ها و توسعه مراودات پتروشیمی از طریق ترکیه با حذف تحریم‌ها

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی بندر امام از کاهش هزینه حمل ونقل و کاهش مشکلات بیمه و صادرات محصولات پتروشیمی خبر داد و گفت: با حذف تحریم تجارت پتروشیمی می‌توان گفت که 10 تا 15 درصد وضعیت صادرات پتروشیمی بهبود پیدا می‌کند و هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،  امیری  با اشاره به این که پیش از این برای فروش محصولات معذوریت داشتیم، گفت: پس از حذف تحریم شرایط تبادلات محصولات پتروشیمی ایران با سایر کشورها بهبود پیدا می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر عمده صادرات محصولات پتروشیمی ایران به کشورهای در حال توسعه مانند هند، چین و آسیای جنوب شرقی است؛ حضور ما در بازار اروپا محدود است اما با بهبود شرایط می‌تواند وضعیت بهتر شود.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی بندر امام با اشاره به این که پیش از این با کشور ترکیه مراوده داشتیم، گفت: از این پس فروش محصولات از طریق ترکیه می‌تواند توسعه پیدا کند.

امیری با تاکید بر این که تمام محصولات پتروشیمی ایران بازار خود را داشته است، گفت: حذف تحریم‌ها می‌تواند موجب کاهش هزینه حمل و نقل، بیمه و ... شود و همچنین محدودیت موجود در بازار برداشته شده و فضا رقابتی می‌شود که این موضوع به نفع تولید کننده است.

 از هفته گذشته با توافق صورت گرفته بر اساس مذاکرات ژنو2 تحریم تجارت پتروشیمی برداشته شد.

مسوولان شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران نیز بر این باورند که با حذف تحریم‌ها هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند و ارتباط با اروپا گسترش می‌یابد.
منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار