دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: تهديد آمريكا به گزينه نظامي مسخره است. آمريكا در اين سالها گزينه نظامي در افغانستان و عراق را آزموده و شكست سنگين خورده است.

 به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمد نبي حبيبي" كه در پايان نشست دبيران حزب موتلفه اسلامی سخن مي‌گفت، اظهار داشت: آمريكائيها و عربستان در ژنو2 آب در هاون كوبیدند. اگر راهبرد بريدن سرهابراي استقرار نظم جديد در دمشق موفق بود حكومت يزيد در شامات در سال 61 هجري استمرار مي‌يافت.
 
حبیبی اظهار داشت: تروريستها نمي‌توانند حاكمان جديد در سوريه باشند. آنها در عرصه نبرد نظامي به نتيجه نرسيده‌اند و بدون شك در عرصه نبرد ديپلماتيك هم اگر همه دنيا پشت سر آنها باشند، باز به نتيجه مطلوب خودشان نخواهند رسيد.
 
وي به غرب و برخي كشورهاي عربي در منطقه هشدار داد و گفت: مناقشات در سوريه اگر به تشديد خشونت‌ها و نظامي‌گري منجر شود، همه متضرر خواهند شد. در كنفرانس ژنو2 كساني شركت كرده بودند كه دستشان به خون ملت سوريه آلوده است. با اين دستان خون‌آلود نمي‌تواند دولت انتقالي تشكيل داد. غرب مسئله بحران در سوريه را قبل از خواندن صورت مسئله آن مي‌خواهد چاره كند. اين كار شدني نيست. به همين دليل دستاورد ژنو2 و ژنو1 چيزي جز اعلام مواضع طرفين براي هم نيست. بدون شك بازنده اصلي ژنو2 آمريكاست.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به شركت رئيس جمهور كشورمان در اجلاس مجمع جهاني اقتصاد در داووس تصریح کرد: شركت رئيس جمهور كشورمان و وزير خارجه در اين اجلاس فرصتي بود براي بازخواني مواضع ايران براي دولتهاي غربي و ادامه فرصتي ديگر به غرب براي اصلاح سياستهاي غلط گذشته، اما متأسفانه مقامات آمريكايي هنوز حرف گذشته خود را تكرار مي‌كنند و بر طبل خصومت با ملت ايران مي‌كوبند.
 
وي با اشاره به اينكه وزير خارجه آمريكا دوباره بلوف گزينه نظامي روي ميز را تكرار كرده، اظهار داشت: تهديد آمريكا به گزينه نظامي مسخره است. آمريكا در اين سالها گزينه نظامي در افغانستان و عراق را آزموده و شكست سنگين خورده است. در ايران هم 8 سال حمايت آمريكا از تجاوز صدام، جز خسران براي متجاوز نتيجه‌اي نداشت. اگر آنها مي‌خواهند نصرت مردم ايران را عليه خود تشديد كنند كه اين تحصيل حاصل است.
 
حبیبی با اشاره به اظهارات جديد سخنگوي كاخ سفيد كه گفته بود ايران بايد بخش قابل ملاحظه‌اي از زير ساخت‌هاي هسته‌‌اي خود را برچيند، تاکید کرد: آمريكايي ها بايد توضيح دهند از كدام توافق سخن مي‌گويند. اگر همين توافقي است كه در ژنو به آن رسيدند اين ادعاها در آن نيست اگر توافق ديگري است، آن توافق كجا بوده است. اگر آمريكايي‌ها مي‌خواهند سوء استفاده از توافق بكنند، خطا مي‌روند.
 
وي افزود: قرار نيست چيزي را برچينيم، اگر هم قرار باشد كه هست آن سلطه نامشروع آمريكا در منطقه است كه انشاءالله بزودي تحقق خواهد يافت.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد نظر حزب در خصوص ارائه تبصره 21 قانون بودجه 93 در مورد هدفمندي يارانه‌ها گفت: اعداد و ارقام موجود در تبصره 21 و نيز جزء 3 بند الف تبصره دولايحه بودجه سال 93 نشان مي‌دهد دولت يازدهم نگاه دقيقي در انديشه و عمل به قانون برنامه پنجساله پنجم و نيز اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها نداشته است.
 
وي افزود: اين رويكرد نشان مي‌دهد دولت در اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها را در چارچوب‌هاي تعيين شده در قانون برنامه پنجساله چهارم و پنجم مردد است. اين يعني بازگشت به نقطه صفر، اين يعني تشديد قاچاق سوخت در كشور، اين يعني پرهيز از شفاف سازي قيمت حاملهاي انرژي و مسئله فروش نفت درداخل، اين يعني دور شدن از بسترسازي لازم براي بهبود فضاي كسب و كار و اجراي سياستهاي اصل 44، من فكر مي‌كنم مجلس بايد از اين رويكرد جلوگيري كند.
 
حبیبی خاطر نشان کرد: 2 سال طول كشيد تا دولت و مجلس قانون هدفمندي يارانه‌ها را تصويب كرد. اكنون سال چهارم اجراي قانون هدفمندي يارانه‌هاست. البته ممكن است قانون قبلي نياز به اصلاحاتي داشته باشد يا ايراداتي به برخي از روشهاي اجرائي قبلي وارد باشد ، كه وارد هم هست ،يا قانون به طور كامل اجرا نشده باشد اما اصل قانون هدفمند كردن يارانه‌ها به هيچ وجه نبايد دستخوش تزلزل گردد.
 
وي در بخش ديگري از سخنان خود با تجليل از رئيس جمهور در سفر به استان خوزستان اظهار داشت: شنيدم مردم يك وانت، نامه به رئيس جمهور داده‌اند و مطالبات خود را مطرح كرده‌اند. اولاً شنيدن اين مطالبات براي دولت ضروري است،  ثانیا پاسخ به آن ضروري‌تر است.
 
حبیبی در پایان گفت: با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي معطل مانده در هر استان مي‌شود مشكلات را در قالب برنامه و بودجه حل كرد. هوشمندي رئيس جمهور و اعضاي هيئت دولت كمك مي‌كند اين كار به سهولت صورت گيرد.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار