یک کارشناس سیاست خارجی گفت: گسترش موج تروریسم و سرکوب "الحوثی‌ها" توسط رژیم سعودی پی‌ریزی می‌شود و این در حالیست که جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه در امور دیگر کشورها دخالت نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، وزیر خارجه یمن این روزها دم از دخالت جمهوری اسلامی ایران در امور داخلی این کشور می‌زند در حالی که این عربستان است که از دخالت در این کشور کم نمی‌گذارد و کشورمان هیچ دخالتی در این یمن نداشته است.

کشورمان در اوضاع کنونی همچون همیشه خواستار حفظ امنیت دیپلمات‌های خود است که وظیفه کشور یمن حفاظت از آنهاست.



شایان ذکر است، "ابوالقاسم اسدی" دیپلمات جمهوری اسلامی ایران جند روز پیش در "صنعا" در اقدامی تروریستی به شهادت رسید. این دیپلمات بلندپایه ایرانی به هنگام خروج از منزلش از سوی مهاجمان نا‌شناسی که سوار بر یک وَن بوده‌ند، سه بار هدف گلوله قرار گرفت.



"نوراحمد نیکبخت" وابسته اداری سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر "صنعا" ، پایتخت یمن نیز چندی پیش در مسیر منزل به محل سفارت از سوی گروهی ناشناس ربوده شد.

در همین رابطه "حسن هانی‌زاده" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارنظر اخیر وزیر امور خارجه یمن مبنی بر دخالت ایران در امور داخلی این کشور، گفت: اظهارات وزیر امور خارجه یمن کاملا غیر مسئولانه است و نشان می‌دهد تحت تاثیر تحریکات رژیم آل سعود  قرار دارد.   
 


وی ادامه داد: این وضعیت پس از سرنگونی دیکتاتور یمن تشدید شد و دخالت‌های زیاد عربستان در این کشور قابل توجه است.

این کار‌شناس سیاست خارجی افزود: گسترش موج تروریسم و سرکوب "الحوثی‌ها" توسط رژیم سعودی پی‌ریزی می‌شود که نشان می‌دهد علاوه بر کمک‌های مالی‌ای که  این رژیم به یمن می‌کند در تلاش است تا یک نقش فرادستی در مسائل سیاسی  ایفا کند.   
 
وی در پایان با اشاره به مسئول بودن دولت یمن در حفظ جان دیپلمات‌های ایرانی مقیم این کشور، خاطرنشان کرد: وزیر خارجه یمن بدون توجه به عواقب این نوع گفتمان اتهاماتی را به ایران وارد می‌کند، در حالیکه کشورمان هیچ‌گاه در امور داخلی این کشور دخالت نداشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، یمن ، دیپلمات ، دخالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار