سئول ، پیونگ یانگ را از مانور دریایی مشترک خود با آمریکا مطلع کرده و این درحالی‌است که پیونگ یانگ خواستار متوقف ساختن این عملیات های نظامی شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم ، مسؤولان دولتی کره جنوبی امروز یکشنبه اعلام کرده‌اند که این کشور طبق عرف بین‌المللی ، از طریق کانال‌های دیپلماتیک به کره شمالی اطلاع داده که در فوریه آتی طرح اجرای مانور نظامی مشترک با آمریکا دارد. قرار است  این مانور که " کی ریزولف" نام دارد در پایان فوریه انجام پذیرد.

یکی از مسؤولان دولتی اعلام کرده است که این مانور نظامی یک مانور دوره‌ای با مشخصات دفاعی است که هرساله برای تحکیم قدرت نیروهای نظامی در شبه جزیره کره‌جنوبی انجام می‌پذیرد.

وی گفته است : این مانور امسال نیز در سطح سالهای گذشته انجام خواهد شد ، غیراز اینکه ناوهواپیما بر و هواپیماهای استراتژیک جنگنده آمریکایی در مانور امسال شرکت نمی‌کنند ، چراکه ناوهواپیمابر "جرج واشنگتن" که مستقر در پایگاه "یوکوسکا" ژاپن می‌باشد ، به سمت آمریکا می‌رود.

این مانور نظامی همچنین شامل تحرکات دریایی با مشارکت ناوچه "اجیس" و ناوشکن های حامل موشک و زیردریایی هایی از دوکشور می‌باشد.

خبرگزاری "یونهاپ" از قول یک مسؤل نظامی گفته است که : نیروهای کره جنوبی و آمریکا برخلاف اینکه کره شمالی خواستار متوقف ساختن این عملیات شده است ، این مانور را اجرا خواهند کرد.
این خبرگزاری گفته است : نیروهای کره شمالی و آمریکایی پس از پایان مانور "کی ریزولف " به مانور دیگری در اوایل ماه مارس تا پایان ماه آوریل اقدام خواهند کرد.

از سوی دیگر کره‌شمالی در یک نامه سرگشاده‌ای به همسایه جنوبی خود در روز جمعه 24 ژانویه خواستار پایان دادن به تمام تنش‌های نظامی بین دوکشور شده است.

در این نامه که از جانب "کمیته ملی دفاع" که زیر نظر رهبر کره شمالی "کیم جونگ اون" می‌باشد آمده : آنچه در بهبود روابط بین کره شمالی و جنوبی مورد اهمیت است ، اتخاذ تصمیمی شجاعانه برای متوقف ساختن تمام کارهای نظامی خصمانه می‌باشد.

همچنین در این نامه آمده : مورد تأسف است که مقامات کره‌جنوبی اصرار بر رفتار غیر صحیح و منفی دارند.

پیونگ یانگ تأکید کرده : کره‌جنوبی نمی‌تواند  پیشنهادهای ما را بدون تأمل مورد تشکیک قرار دهد و عجولانه پیشنهادات جدی ما را رد نموده و بد تفسیر نماید.

پیشتر رسانه‌های کره شمالی اعلام کرده بودن که پیونگ یانگ اقدامات قاطعانه‌ای را برای دفاع از خود در صورت اقدامات تحریک‌امیز نظامی از جانب ایالات متحده و کره جنوبی انجام خواهد داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار