نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه دیپلماسی قواعد و هوشیاری خاص خودش را می‌طلبد، گفت: ما باید در عین اینکه کوچک‌ترین خدشه‌ای به خطوط قرمز و اصول ما وارد نشود مذاکره کنیم و مردان عرصه دیپلماسی باید دقت داشته باشند مبادا تعامل در این عرصه به حضور ما در اندیشه‌ها و افکار منطقه لطمه‌ای وارد کند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در نشست خبری، با تبریک سی و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: این انقلاب یکی از پدیده‌های مهم و تاثیرگذار در تاریخ معاصر بوده و بعد از انقلاب فرانسه و شوروی توانست تاثیر شگرفی بر منطقه و جهان داشته باشد.
 
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران نظام دوقطبی جهان را بهم ریخت و تقسیم‌بندی و مدل جدیدی را نشان داد که مبتنی بر جهانبینی توحیدی و ایدئولوژی اسلامی در دنیا است.
 
سعیدی تصریح کرد: تاثیرگذاری انقلاب اسلامی از انقلاب فرانسه و شوروی نیز بیشتر بوده و امروز با گذشت 35 سال از انقلاب شاهد حضور گسترده آن در سطح جهانی هستیم.
 

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اظهارنظر "هنری کیسینجر" وزیر امور خارجه اسبق آمریکا، درباره اینکه انقلاب اسلامی وزنه سنگینی است که امواج آن سراسر جهان را فراگرفته گفت: انقلاب اسلامی دستاوردهای گسترده ای در عرصه داخلی و خارجی داشته و دستاورد مهم انقلاب و امام (ره) احیای نرم افزار توحیدی و بازگشت به تدبیر باریتعالی است.

وی افزود: امام خمینی (ره) تکیه بر نرم افزار بعثت را پیش روی بشر قرار داد که بازگشت به قانون خداوندی و ارائه رهبری در قالب امامت و نبوت بوده است.

 
سعیدی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های علمی، فضایی و بنیه دفاعی پیشرفت‌های بسیاری داشته است، تصریح کرد: خیزش‌های منطقه‌ای محصول اندیشه و تئوری امام (ره) بوده و در عرصه بین‌المللی نیز تاثیر بسزایی داشته‌ایم.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: انقلاب اسلامی توانست در تقابل با نظام سلطه هژمونی آمریکا را بهم ریزد و این از ویژگی‌های این انقلاب به عنوان موفق ترین انقلاب دنیاست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه به سوالات خبرنگاران حاضر در نشست خبری پاسخ داد .

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در پاسخ به این سوال که هجمه و گستره تهدیدات علیه انقلاب اسلامی به چه دلیلی است، اظهار داشت: این تهدیدات ناشی از عمق و گستره انقلاب اسلامی بوده که با انقلاب فرانسه و انقلاب اکتبر شوروی بسیار متفاوت است.

سعیدی بااشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: دشمنی‌هایی که با انقلاب ما می‌شود نشان دهنده رهبری مقتدرانه انقلاب و عمق و گستردگی آن است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: برخی انقلاب‌ها اقتصادی و برخی فرهنگی هستند اما انقلاب ما جامعیت دارد و استکبارستیز و استبدادزداست لذا به همین جهت با طیف گسترده‌ای از مخالفت‌ها مواجه بوده است.

وی اظهار داشت: انقلاب ما در شعار و عمل به دنبال استکبارستیزی بوده است و مستقیما در برابر کدخدامنشی، سلطه‌گری، هژمونی و تمامیت‌خواهی آمریکا ایستاده‌اند.

حجت‌الاسلام سعیدی با بیان اینکه میزان تاثیر انقلاب اسلامی ایران را در استکبارستیزی در عرصه منطقه شاهد هستیم، گفت: وقتی خانم کلینتون می‌گوید من هرکجا می‌روم نفوذ ایران را می‌بینم و از این موضوع نگران هستم، این عمق عقبه انقلاب اسلامی را می‌رساند که در عمل این استکبارستیزی را به منصه ظهور رسانده است.

وی افزود: فلسفه این دشمنی‌ها و مخالفت‌ها، در ماهیت و جوهره ضد استکباری و ضد ظلم و ضد استبداد و ضد استعمار این انقلاب است لذا ما به موفقیتمان افتخار می‌کنیم و امروز دنیا شاهد گستره نفوذ ایران در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه در پاسخ به این سوال که نظرتان درباره برخی اظهارات اخیر در سطح منطقه که می‌گویند ممکن است با توجه به صحبت‌های مقامات ایران و آمریکا و توافق ژنو ماهیت ضد استکباری انقلاب اسلامی کم‌رنگ شده باشد، گفت: ممکن است دشمن چنین هدفی را دنبال کند و چنین تبلیغاتی را به راه بیاندازد تا روحیه استکبارستیزی منطقه را کاهش دهد اما قطعا نظر رهبر معظم انقلاب و مسئولان نظام این است که از مبانی و اصول انقلاب اسلامی که حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب تعیین فرموده‌اند عقب‌نشینی نکنند.

وی افزود: البته عرصه تبادل متفاوت است و گاهی مصلحت ایجاب می‌کند به شکل مذاکره و دیپلماسی پیش برود و دیپلماسی نیز قواعد خاص خود را می‌طلبد.

سعیدی اظهار داشت: در این جا هوشیاری خودش را می طلبد تا در عین اینکه اصول را حفظ کنیم کوچکترین خدشه‌ای به خطوط قرمز و اصول ما وارد نشود.

نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: هدف دشمن این است که نفوذ بین‌المللی ایران را کاهش دهد زیرا تنها ملت و انقلابی که در دنیا در مقابل آمریکا ایستاده ایران و انقلاب اسلامی است.

وی گفت: مردان عرصه دیپلماسی باید دقت داشته باشند که مبادا تعامل در این عرصه به عرصه حضور ما در اندیشه‌ها و افکار منطقه لطمه‌ای وارد کند.

سعیدی در پاسخ به سوال دیگری درباره تعامل دولت و سپاه با توجه به استقرار دولت یازدهم و پروژه‌های عمرانی سپاه اظهار داشت: این تعامل در چارچوب اصول و قواعد و تدابیری است که این روند را ادامه می‌دهیم و همانطور که فرمانده کل سپاه گفت هرگاه دولت نیاز به کمک داشته باشد سپاه مضایقه نخواهد کرد.

وی افزود: اگر هجمه زیاد تبلیغات دشمن بر روی فعالیت‌های اقتصادی سپاه متمرکز شده اما اولا این پروژه‌ها به پروژه‌های ملی محدود می‌شود که بخش خصوصی کمتر ریسک‌پذیری و ظرفیت ورود به این پروژه‌ها را دارد و دوم اینکه هدف اصلی سپاه درآمدزایی نیست بلکه هدف حرکت در راستای وظیفه ذاتی سپاه یعنی دفاع از انقلاب اسلامی است.

سعیدی تصریح کرد: در بعضی جاها مدت‌ها طول می‌کشد همان هزینه‌ها را دولت بپردازد و گاهی برخی مراکز و نیروگاه‌ها می‌گویند پول نداریم و باید به فلان موسسه بسپاریم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: وقتی شرکت‌هایی مانند توتال و شل از پروژه‌های اصلی کنار می‌کشند در اینجا باید موسسه‌ای باشد که شانه‌هایش را زیر این بار قرار دهد لذا این حرکت سپاه راهبردی است.

وی افزود: برخی پروژه‌های دیگر نیز همین گونه بوده و مشروط به شروطی بوده که آن شرایط را سپاه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: بنابراین هم این پروژه‌ها محدود است و هم در راستای توافقنامه‌های انجام شده بوده و هم نقش خدمت‌رسانی به مردم را داشته است.

سعیدی گفت: عدد و رقمی که در سال 91 سپاه در مناطق محروم برای کارهای عمرانی داشته بسیار بالاست و حجم این خدمات اعم از مدرسه‌سازی، غسال‌‌خانه، مراکز فرهنگی، مسجد، آسفالت جاده، جاده‌سازی و پل‌سازی بسیار زیاد است لذا بخشی از تجهیزات سپاه در مسیر کارهای عمرانی صرف این اقدامات رایگان در مناطق محروم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه در پاسخ به این سوال که نقش قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران و سپاه در عملی نشدن گزینه نظامی دولتمردان آمریکایی‌ چه بوده است، گفت: جنگ ما با نظام سلطه و استکبار جنگ نامتقارن است اما آن چیزی که این جنگ را متوازن کرده عنصر معنویت، انگیزه، ایمان و اراده قوی است.

وی افزود: عنصر معنویت از نظر قرآن بسیار تاثیرگذار است که معادلات نبرد را تغییر می‌دهد.

سعیدی اظهار داشت: تجربه چندین باره اثبات کرده که اگر معنویت و اراده و انگیزه قوی باشد قوی‌ترین سلاح‌ها هم نمی‌تواند در آن فائق آید.

نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: اولین تجربه در صدر اسلام بود که اکثرا عده و امکانات دشمن دو برابر بود اما پیروزی مسلمانان به خاطر ایمان و انگیزه حاصل شد.

وی افزود: قرآن می‌فرماید که سه عنصر صبر، بصیرت و ایمان در نیروهای جبهه حق باعث می‌شود توان آنها یک به 10 شود که این وعده خداست که امدادهای غیبی نیز به کمک شما می‌آیند.

وی تصریح کرد: تجربه دوم تجربه دفاع مقدس است که آمریکا، شوروی، اروپا و ارتجاع منطقه در کنار صدام قرار گرفته‌اند و ملت ایران در یک طرف اما کفه ترازو به نفع ملت ایران بود و این عنصر معنویت نبرد را به نفع این ملت تمام کرد.

سعیدی اظهار داشت: نمونه سوم حزب‌الله لبنان بود که در مقابل ارتش اول منطقه و پنجم دنیا که با قوی‌ترین تجهیزات و تانک‌های مرکاوا که مشهور به نفوذناپذیری بودند به پیروزی رسید و یک گروه پارتیزانی در درون لبنان با تکیه بر معنویت توانستند دشمن صهیونیستی را وادار به شکست کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: امروز آمریکایی‌ها این ایمان، انگیزه و معنویت را تجربه کرده‌اند و من به عنوان نماینده ولی فقیه در سپاه که مسئولیت بسیاری از معنویت برعهده حوزه نمایندگی است عرض می‌کنم که امروز شرایط ما برای ایستادگی درمقابل هر نوع هجمه و حمله‌ای از لحاظ معنوی بالاتر از هر زمان دیگری است.

سعیدی گفت: جوانان امروز ما همان انگیزه و شوری را دارند که جوانان اولیه سپاه داشتند.

وی اظهار داشت: درباره توان نظامی و دفاعی فرماندهان صحبت کرده‌اند اما بنده به عنوان مسئول امور فرهنگی در سپاه می گویم آن رکنی که می‌تواند جبهه‌ ما را بر دشمن به پیروزی برساند عنصر معنویت است که از این لحاظ از هر زمانی قوی‌تر بوده و آمادگی بیشتری داریم.

سعیدی گفت: آمریکایی‌ها می‌فهمند که تنها عنصر برتری تجهیزات نظامی مهم نیست بلکه عنصر معنویت ، ایمان و انگیزه مهم است که این در دشمن وجود ندارد.

وی افزود: ما جبهه حق هستیم و پیام‌رسان مردم مظلوم و مستضعف جهان و جوانان و پاسداران و بسیجیان ما امروز خود را در جبهه حق می‌داند و رسالتشان پاسداری از انقلاب اسلامی است که آن را سالم به دست صاحب اصلی آن بسپارند و از هیچ تلاشی مضایقه نخواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: آمادگی انقلاب اسلامی در بخش مادی و سخت‌افزاری بالا بوده و در بخش نرم‌افزاری نیز سپاه و انقلاب اسلامی در اوج اقتدار است و آمریکایی‌ها این را درک می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سعیدی در پاسخ به سوال دیگری درباره بسترهای نقش‌آفرینی سپاه در مقابله با دشمن گفت: سپاه دو عرصه را پوشش می‌دهد اول عرصه داخلی که مجموعه پاسداران و بسیجیان ارتباط مستقیمی دارد که به عنوان بسیج فعال و بسیج ویژه هستند.

وی افزود: عرصه دوم جامعه و مردم ما هستند که در کوی و برزن اداره، دانشگاه و حوزه مشغول کار و تلاش و خدمات و تدریس هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: به حمدلله سپاه این افتخار را داردکه در همه اقشار جامعه روستاها و شهرها حضور فیزیکی داشته باشدو تلاش گسترده‌ای در ابعاد مختلف هم در اطلاع رسانی و آگاه سازی و بصیرت‌افزایی جامعه و هم در مسیر آماده سازی مردم داشته است.

سعیدی تصریح کرد: سپاه هرآنچه که در توان دارد در مجموعه کشور تلاش می‌کند زمینه را برای ادامه حرکت انقلاب اسلامی فراهم کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره نقش سپاه در صیانت از انقلاب اسلامی در عرصه بین‌المللی گفت: آنچه که در حوزه بین الملل است، در قالب نیروی قطب سپاه صورت می‌گیرد که در عرصه دفاع از مظلومین و مستضعفین جهان است.  
 
سعیدی افزود: در جهت تقویت بنیه دینی و معنوی، بصیرت افزایی، اطلاع‌رسانی و شناساندن توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان و نظام سلطه و استکبار، سپاه این نقش را ایفا کرده است.  
 
نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: در همین زمینه نیز دشمن احساس نگرانی و خطر کرده و بسیاری از ماهواره‌ها و امکانات انقلاب اسلامی در این عرصه را قطع کرده و محروم داشته و نگذاشتند صدای انقلاب و نظام به دنیای آمریکا و اروپا برسد.  
 
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره تعامل دولت و سپاه و اینکه آیا با توجه به سخنان دکتر روحانی درباره حضور سپاه و بسیج در مبارزه با قاچاق مواد مخدر کاری صورت گرفته یا نه، گفت: خیر کار خاصی انجام نگرفته، اما حیطه فعالیت‌های سپاه مشخص است و در بخش مورد ضروری وارد می‌شود و در برخی که مصلحت نیست وارد نمی‌شود.  
 
سعیدی افزود: ورود سپاه به ماموریت‌ها ساز و کاری دارد زیرا واقعا حجم ماموریتهای سپاه زیاد است و نیازمند طرح و تصویب بوده، لذا چرخه‌ای دارد که باید انجام شود.  
 
نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: تا آنجا که من اطلاع دارم بجز صحبتی که دکتر روحانی در جمع فرماندهان سپاه گفت، گفت: درخواست کتبی دیگری نبوده است.  
 
وی افزود: وزیر کشور اخیرا در جهت همکاری بسیج و برخی اقشار در مبارزه با قاچاق موادمخدر جلسه‌ای داشتند و درخواستی بوده که آن هم نه در حد مقابله مستقیم، زیرا نیاز به کار‌شناسی بیشتر دارد و بیشتر در عرصه فرهنگی مدنظر بوده لذا در قالب طرح و برنامه‌ای این موضوع مطرح نشده است.  
 
نماینده ولی فقیه در سپاه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ارزیابی از اجلاس ژنو ۲ و آینده سوریه گفت: نوع حرکت و رفتاری که از قبل انجام شده بود، معلوم کرد که نتیجه قابل توجهی در این اجلاس بدست نخواهد آمد.  
 
وی افزود: آنچه که سرنوشت سوریه را تعیین می‌کند، اراده مردم و دولت سوریه است که به نظر می‌رسد با توجه به تجربه‌ای که دارند،‌‌ همان ایستادگی و مقاومت ادامه خواهد یافت.  
 
سعیدی اظهار داشت: ایستادگی و مقاومت مردم، ارتش و دولت سوریه نقشه دشمن را خنثی کرد.  
 
نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: نظام سلطه در طول چند سال اخیر ۵ یا ۶ جنگ را برای تغییر نقشه خاورمیانه به راه انداخت که دقیقا طراحی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بود.  
 
وی افزود: ابتدا جنگ ۳۳ روزه را از لبنان شروع کردند و سپس جنگ ۲۲ روزه و جنگ ۸ روزه در غزه و همچنین دخالت در عراق و بعد هم در سوریه که اهداف بسیاری داشتند و هزینه‌های زیادی را متقبل شدند.  
 
سعیدی اظهار داشت: اگر این نقطه سقوط می‌کرد، منطقه با مسائل خاصی روبرو می‌شد و متاسفانه برخی در داخل کشور متوجه نمی‌شوند که اهداف پشت صحنه سوریه چه بوده است، اما استقامت مردم، دولت و ارتش سوریه معادلات را تغییر داد.  
 
نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: امروز دشمنان می‌دانند که در سوریه امکان حل مسائل از طریق نظامی وجود ندارد و باید به سمت مذاکرات و راه حل سیاسی بروند.  
 
وی افزود: در راه حل سیاسی نیز به دنبال این بودند که آنچه که در عرصه نظامی به دست نیاوردند، در ژنو ۲ بدست بیاورند که خوشبختانه نتوانستند.  
 
سعیدی گفت: دشمنان به دنبال شکل گیری دولت انتقالی بودند که نشد و بنابراین مقاومت ملت، ارتش و دولت سوریه، آمریکا و هم پیمانان او را وادار می‌کند تا حقیقت سوریه را بپذیرند.  
 
وی افزود: متاسفانه صحنه‌های دردناکی در این نبرد به جهانیان عرضه شد و میزان ورود کشور‌ها با هزینه‌های سنگین و فجایع سنگین تکفیری‌ها به نام اسلام از جمله این مسائل بود.  
 
نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: تجربه نظامی برای سقوط حکومت سوریه به پایان رسیده و مذاکره نیز مبتنی بر ادامه مقاومت مردم، دولت و ارتش سوریه بوده و جبهه مقابل مجبور به عقب نشینی و امتیازدادن است.  
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار