رییس شورای اسلامی شهر سرعین گفت: گردشگری در کنار کشاورزی صنعت مهم و درآمدزای منطقه است که تنها به فصول‌ بهار و به خصوص تابستان محدود شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، محمد صبوری ‌در نشست خبری ستاد برگزاری جشنواره زمستانی سرعین با اشاره به اینکه جهت رفت استان اردبیل و به خصوص شهرستان سرعین از گردشگری فصلی و مقطعی به برنامه ریزی مدون نیاز داریم، افزود: گردشگری در کنار کشاورزی، صنعت مهم و درآمدزای منطقه است که تنها به فصول ‌بهار و به خصوص تابستان محدود شده است.

وی با اشاره به اینکه در این حوزه مورد بی مهری قرار داریم، بیان کرد: برای برگزاری این جشنواره هزینه‌ای حدود پنج تا شش میلیارد ریال پیش بینی شده که حدود 50 درصد شهرداری، 25 درصد آبدرمانی‌ها، 20 درصد هتل‌داران و پنج درصد هزینه‌ها را آب منطقه‌ای برعهده گرفته است.

وی بیان کرد: برای برون رفت از این وضعیت برگزاری جشنواره زمستانی در دستور کار قرار گرفت تا با معرفی ظرفیت‌ها و جلب توجه بخش خصوصی، گردشگری را از حالت مقطعی به صورت دایمی تبدیل کنیم.

صبوری در خصوص پیست اسکی آلوارس گفت‌: این پیست از حدود سه هفته گذشته بازگشایی شده و در روزهای آخر هفته آماده پذیرایی از علاقه مندان ورزش اسکی است.

وی بیان کرد: آموزش اسکی در این پیست و استفاده از سایر تجهیزات برای علاقه مندان درنظر گرفته شده و برای جلب نظر مردم در روزهای میانی هفته نیز برای ورودیه 50 درصد تحفیف لحاظ شده است.

وی از اختصاص حدود 500 میلیون ریال برای تسطیح با تلاش جاده آلوارس توسط مدیریت توسعه گردشگری و هیات اسکی خبر داد و گفت: با کمک فدراسیون اسکی‌ دستگاه برفکوب با تخفیف 75 درصدی به مبلغ یک میلیارد ریال در اختیار استان قرار داده شده است.

وی اضافه کرد‌: به منظور رونق هرچه بیشتر و معرفی آلوارس در سطح کشور، برای برگزاری مسابقات قهرمانی اسکی جوانان کشور در این پیست از سوی‌ "ساوه شمشکی" قول مساعدی داده شده است.

در ادامه محمود زنده دل نایب رییس شورای شهر سرعین نیزاز آمادگی شهر سرعین برای پذیرایی از میهمانان داخلی و خارجی خبر داد و گفت: برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشنواره زمستانی سرعین تمام میهمان‌سراها و مراکز اقامتی، خدماتی، رستوران‌ها و مجتمع‌های آبدرمانی اعلام آمادگی و همکاری کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید از اتکای خود به بودجه نفتی بکاهیم، براین اساس گردشگری و به خصوص گردشگری زمستانی می‌تواند فرصتی بی نظیر در این راستا فراهم کند.

زنده دل تصریح کرد: نتایج برگزاری دوره دوم جشنواره زمستانی را در نوروز و تابستان گذشته در قالب استقبال کم نظیر گردشگران شاهد بودیم و امیدواریم با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و تدوین برنامه‌های منسجم تر و برگزاری آیین‌هایی از این دست، شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر منطقه باشیم.

انتهای پیام/م

برچسب ها: سرعین ، گردشگری ، زمستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.