موسسه اکسفام اعلام کرد ثروتمندان و نخبگان جهان، قوانین را به نفع خود تدوین می کنند و با دامن زدن به بی عدالتی در سراسر جهان، دموکراسی را مورد تهدید قرار می دهند.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزيره، موسسه اکسفام اعلام کرد ثروتمندان و نخبگان جهان، قوانین را به نفع خود تدوین می‌کنند و با دامن زدن به بی‌عدالتی در سراسر جهان، دموکراسی را مورد تهدید قرار می‌دهند.

اين موسسه در گزارش جدید خود درباره شکاف بین ثروتمندان و فقرای جهان آورده است که عدم مساوات مدت‌هاست از کنترل خارج شده و 85 فرد ثروتمند جهان، ثروت نیمی از جمعیت دنیا را تصاحب کرده‌اند.

گزارش اکسفام که همزمان با نشست جهانی اقتصاد در داووس سوئیس منتشر شده، ضمن بررسی آثار مخرب نابرابری فزاینده، خاطر نشان می‌کند این عدم مساوات روندهای دموکراتیک را تخریب می‌کند و باعث می‌شود ثروتمندترین های دنیا، منافع خود را به هزینه دیگران تصاحب کنند.

معضل نابرابری، به تازگی به یکی از مهمترین دغدغه های کشورها در سراسر دنیا تبدیل شده و حتی باراک اباما رئیس جمهور آمریکا نیز در دومین دوره ریاست جمهوری خود وعده داده است در جهت کاهش شکاف بین ثروتمندان و فقرای آمریکایی گام بردارد.

در چین، دولت جدید این کشور مقابله با امتیازات نخبگان و ویژه خواران را آغاز کرده و آلمان نیز قصد دارد با تغییر قوانین حداقل دستمزدها، اصلاحاتی را در حوزه شکاف ثروت آغاز کند.

نشست جهانی اقتصاد در داووس، هفته پیش هشدار داد شکاف فزاینده بین ثروتمندان و فقرا، به بزرگترین چالش جهانی در سال 2014 تبدیل شده است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار