مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ،از وجود 931 شهرک صنعتی در نواحی مختلف کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت  در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان گفت: ایجاد زیر ساخت های مناسب زمینه جذب سرمایه گذاران به شهرک های صنعتی را فراهم می کند.

ابریشمی افزود: باید زیر ساخت های مناسب پیش از حضور صنعت گران در شهرک های صنعتی فراهم شود.

وی ادامه داد : تعداد کل شهرک ها و نواحی صنعتی کشور به 931 منطقه می رسد که با داشتن 124 هزار هکتار مساحت، پاسخ گوی نیاز 30 سال آینده کشور خواهد بود.

مدیر عامل شهرک های صنعتی و صنایع کوچک کشور،ادامه داد : واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی نیز می توانند در بهبود امکانات و ایجاد زیر ساخت های مناسب ، بخشی از سود حاصل از فعالیت خود را به این برنامه اختصاص دهند.

ابریشمی اظهار کرد: مجموعه زمین هایی که در کشور برای شهرک ها و نواحی صنعتی اختصاص یافته است، به 124 هزار هکتار می رسد.

مدیر عامل شهرک های صنعتی و صنایع کوچک کشور، تعداد واحدهای صنعتی که هم اکنون در شهرک های صنعتی مستقر هستند را 60 هزار واحد برشمرد و از در دست بهره برداری بودن 29 هزار و 600 واحد آن خبر داد.

ابریشمی از واگذاری امور شهرک‌های صنعتی به صنعتگران خبر داد و اضافه کرد : شهرک‌هایی که 70 درصد از واحدهای آن راه‌اندازی شده‌اند به صورت هیئت امنایی اداره می‌شوند.

وی تاکید کرد: اداره شهرک‌های صنعتی به صورت هیئت امنایی موجب می‌شود همه امور و زیر ساخت‌های فراهم شده به خود صنعتگران واگذار شود.

مدیر عامل شهرک های صنعتی و صنایع کوچک کشور، به انجام عملیات اجرایی برای آماده سازی شهرک در 73 هزار هکتار از نواحی صنعتی کشور اشاره کرد و 50 هزار هکتار از این زمین ها را آماده واگذاری به صنعتگران خواند.

 ابریشمی میزان اشتغالزایی انجام شده در نواحی صنعتی کشور را 650 هزار نفر عنوان کرد وادامه داد: باید بستر ها وزمینه سازی های لازم برای جلب توجه سرمایه گذاران به منظور حضور در شهرک ها و نواحی صنعتی  صورت گیرد .

 وی همچنین خاطر نشان کرد :استان زنجان در ایجاد واحدهای کارگاهی رتبه یک را در کشور دارد.

در این مراسم از خدمات آقای علی اصحابی تقدیر و آقای ناصر صیدی بعنوان مدیرعامل جدید شهرک های صنعتی استان زنجان منصوب شد.
برچسب ها: شهرک ، صنعتی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.