رئیس تیم مذاکرات رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در صورت عدم به رسمیت شناختن «دولت یهودی» از سوی رئیس تشکیلات خودگردان، وی بهای مواضع خود را خواهد پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، "زیپی لیونی" در  اظهاراتی به کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که مواضع "محمود عباس" مبنی بر مخالفت با به رسمیت شناختن "دولت یهودی" از دیدگاه "بنیامین نتانیاهو" مسئله‌ای با اهمیت است.

لیونی همچنین در  اظهاراتی در حاشیه اجلاس جهانی اقتصاد در شهر داووس سوئیس داشت، تاکید کرد که وی به دستیابی به توافق  با طرف فلسطینی طی 3 ماهه باقی مانده از مذاکرات سازش امیدوار است در حالی که در جامعه صهیونیستی در این خصوص احساس بدبینی وجود دارد.

وی اظهار داشت: وظیفه مقامات این است که واقعیت‌ها را ایجاد کنند نه اینکه از نظرسنجی‌ها تاثیر بپذیرند زیرا اکثر مردم  با مشاهده امضای توافقنامه قانع خواهند شد.

این در حالی است که نتانیاهو طی اظهاراتی در کنفرانس خبری کهدر شهر داووس برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباره احتمال تخلیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین گفت: در گذشته نیز گفته‌ام و امروز نیز تکرار می‌کنم که ما قصد تخلیه هیچ شهرکی را نداریم.

وی افزود که مسئله امضای توافق با فلسطینیان مطرح نیست و آمریکایی‌ها درباره پیشنهاد خودشان به منظور مدیریت مذاکرات سخن می‌گویند و سخن از توافق نیست بلکه روش پیشبرد مذاکرات است.

پیش از این نیز"شیمون پرز" رئیس رژیم صهیونیستی، با انتقاد از مواضع نتانیاهو مبنی بر اصرار بر به رسمیت شناختن "دولت یهودی" ، نسبت به از دست رفتن فرصت دستیابی به توافق با فلسطینان هشدار داده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار