دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: بودجه امسال جای مانور اعداد و ارقام ندارد و ما تلاش می‌کنیم برخی نرم‌افزارها را برای دولت آماده کنیم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمدرضا باهنر" دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در نشست ماهانه جام که شامگاه شنبه (5 بهمن‌ماه) در دفتر مرکزی جام برگزار شد، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با گروه 1+5 اظهار داشت: طرفین مذاکرات تا به حال بر تعهدات خود پایبند بودند، ایران نیز در مجموع ۲، ۳ تعهد از جمله توقف غنی سازی ۲۰ درصد تا اکسیدکردن اورانیوم غنی شده را متعهد شده است.  
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عمر رآکتور تهران کمتر از میزان سوختی است که داریم، افزود: ما بیش از این به سوخت نیاز نداریم و در حال حاضر میزان سوخت ۲۰ درصد اکسید شده برای سوخت رآکتور تهران کافی است. 

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد: اگر زمانی در اجرایی شدن توافقنامه ژنو خدای ناکرده دعوا شده و هر کس به نقطه سر خط برگردد ما حداکثر 24 ساعت طول می‌کشد تا سیستم غنی‌سازی 20 درصد خود را راه‌اندازی کنیم.
 
وی با اشاره به رفع محاصره قطعات فروش هواپیما ادامه داد: ۳۰ درصد از صنعت هواپیمایی کشور در ۸ سال گذشته زمین گیر شده بود و در واقع تنها دو سوم ظرفیت هوانوردی در کل کشور فعال بود، بنابراین اگر تحریم قطعات هواپیما برطرف شود، ظرفیت ناوبری هوایی ما ۳۰ درصد خواهد شد.

باهنر با اشاره به اینکه شنیده‌ایم به میزان ۴. ۲ میلیارد دلار پول نقد به کشور منتقل می‌شود، افزود: با همین مقدار برای دانشجویان در حال تحصیل تجهیزات پزشکی، کالاهای اساسی، دارو و... همانند گذشته می‌توان خرید و فروش کرد.  
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا که همچنان می‌گوید؛ "گزینه نظامی روی میز است" بیان داشت: این حرف‌های بی‌ربط مصرف داخلی دارد.
 
 باهنر با اشاره به مذاکرات هسته‌ای در زمان دولت اصلاحات افزود: غربی‌ها در آن زمان مدعی بودند که کل تجهیزات هسته‌ای ایران بایستی برچیده شود، اما حال تجهیزات ما سرجای خود باقی است و فقط توقف و قطع برخی ارتباطات صورت گرفته است. 
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست ژنو ۲ (حل بحران سوریه) افزود: اتفاقی که افتاد این بود در این زمان برخی دیپلمات‌های ما نرم صحبت کرده بودند که دبیرکل سازمان ملل تصور کرد ایران تصمیمات ژنو ۱ را پیرامون حل بحران سوریه پذیرفته است و با این مبنا ما را به نشست ژنو ۲ دعوت کرد.  
 
وی ادامه داد: با نمایندگان بحث و بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که به هیچ وجه نتیجه ژنو ۱ را قبول نداریم و در صورت شرکت در ژنو ۲ بدون پیش شرط شرکت خواهیم کرد. 

باهنر با بیان اینکه پس گرفتن از سوی دبیرکل سازمان ملل بی‌ادبی و بی‌احترامی بود، ادامه داد: ما جواب وی را دادیم، دعوت و پس گرفتن آن امری غیرمعمول بود که به نوعی آنرا جبران کردیم و باید در آینده نیز آنرا جبران کنیم. 
 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: حضور ایران در ژنو ۲ به مصلحت نبود، اگر ما در اجلاس حضور پیدا کرده و تصمیمات خلاف منافع ما اتخاذ می‌شد، بد بود و سودی نمی‌بردیم، تنها نکته منفی پس گرفتن دعوت از ایران از سوی دبیرکل سازمان ملل بود.  
 
نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شنیده‌ایم ماده تبصره‌ای برای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها به مجلس رسیده است که آن را پیشنهاد دولت تلقی می‌کنیم، بیان داشت: در این تبصره قیمتی برای فرآورده‌ها نمی‌گذاریم، اما در صورت تصویب دولت اجازه پیدا می‌کند قیمت فرآورده‌ها را تا ۵۰ درصد افزایش دهد که این مقدار به کمبود یارانه خانوار‌ها و تولید کمک خواهد کرد. 

وی با اشاره به لایحه بودجه 93 اظهار داشت: بودجه امسال جای مانور اعداد و ارقام ندارد و ما تلاش می‌کنیم برخی نرم‌افزارها را برای دولت آماده کنیم. 

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه افزایش یارانه نقدی خط قرمز مجلس است، گفت: در دولت بحث‌هایی شده که برخی دهک‌ها را کم کنیم اما بحث روشن‌تر این است که در هر صورت یارانه نقدی هیچگاه افزایش پیدا نکند، و اگر از این طریق مبلغی هم زیاد شود، بایستی در بحث سلامت و بیمه بیکاری به کار گرفته شود.


 
انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، سازمان ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار