یک عضو هیئت اعزامی مخالفین به ژنو از تأکید اخضر ابراهیمی بر بندهای مصوبات "ژنو1" سخن گفته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری "الشرق" ؛ "أنس عبده" از اعضای هیئت مخالفین سوری در مذاکرات ژنو به نقل از "اخضر ابراهیمی" نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه اظهار کرده است که وی در سخنانش در اولین مذاکرات مستقیم بین دولت سوریه و مخالفان اعلام داشته : هدف نشست امروز ، رسیدن به نتیجه از روند "ژنو2 " می‌باشد و اینکه هردو گروه موافق با "ژنو1" هستند و هدف مذاکرات رسیدن به نتیجه عملی می‌باشد.

وی اضافه کرده است : سخنان ابراهیمی بر اساس مشترکات دو گروه بود و هیچ طرف از دوهیئت شرکت کننده در مذاکرات مستقیم بین مخالفان و دولت سوریه در این جلسه صحبت نکردند.

عبده پس از خروج از اولین نشست مستقیم بین هیئت مخالفان سوری و دولت سوریه گفت : صحبت بر این محور بود که جلسه بعداز ظهر امروز متمرکز بر مسائل بشردوستانه و کمک‌رسانی و حمایت از کاروانهای حامل کمک های انسان دوستانه از جانب هردوطرف بود، که توافقی هم پیش از این با صلیب سرخ جهانی در رابطه با حمایت و پشتیبانی از جانب روسیه و آمریکا به امضا رسیده است.

عبده گفت : سعی می‌کنیم که تیراندازی ها را متوقف سازیم و حصار ایجاد شده بر شهر حمص را بشکنیم .

وی همچنین گفت : ابراهیمی بر تمام اصول بندهای ژنو1 تأکید کرد ، چرا که این مورد زمینه بین‌المللی برای ژنو2 می‌باشد و این که هردو طرف بر این مسأله موافق بودند. هیئت انتقالی حکومت پس از تشکیل بالاترین قدرت در کشور می‌باشد و بر ارتش و دستگاههای امنیتی و دیگر مراکز اصلی  مسلط می‌باشد.

قرار است تا دومین جلسه مذاکرات مستقیم بین مخالفان و دولت ساعت 4 بعد از ظهر به وقت محلی تشکیل  گردد.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: تاکید ، هیئت ، مخالف ، سوریه ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار