در حال حاضر امکانات برای بیماران کلیوی در کشور به ویژه برای افرادی که دچار نارسایی مزمن کلیه شده و نیاز به دیالیزی دارند، کافی و استاندارد نیست.

قاسم ضیائی فوق تخصص اورولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: آمار مبتلایان به بیماری‌ها و نارسایی‌ها کلیوی در سال‌های اخیر، به شدت افزایش یافته که دلیل اصلی آن رفتارها و عادت‌های نادرست زندگی بوده است.

وی گفت: متاسفانه تعداد افراد مبتلا به نارسایی‌های مزمن و پیشرفته کلیه نیز تا حد قابل ملاحظه‌ای بیشتر شده است و البته این بیماران به وسایل درمانی مجهزتری نیاز دارد.

ضیائی با بیان اینکه براساس برخی از آمارها حدود 40 هزار بیمار نیازمند دیالیز و پیوند کلیه در کشور وجود دارد تاکید کرد: در حال حاضر امکانات برای بیماران کلیوی در کشور به ویژه برای افرادی که دچار نارسایی مزمن کلیه شده و نیاز به دیالیز دارند، کافی و استاندارد نیست.

وی یادآور شد: در حالی‌که تعداد بیماران دیالیزی و نیازمند پیوند کلیه در حال افزایش است امکانات موجود برای درمان مناسب بیماران فعلی نیز به هیچ عنوان کفایت نمی‌کند.

ضیائی خاطرنشان کرد: در صورت ادامه وضع موجود و عدم تناسب بین تعداد افراد مبتلا به نارسایی‌های کلیوی و امکانات تشخیصی و به ویژه درمانی، نظام بهداشت و درمان و جامعه پزشکی دچار مشکلات بیشتری خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار