"ماسیمو برای" گفت:‌ فرهنگ یک واقعیت اساسی‌است و می‌توان از طریق آن شاهد توسعه روابط در تمامی عرصه‌ها بود.

"ماسیمو برای" وزیر میراث و فعالیت های فرهنگی و جهانگردی ایتالیا در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ گفت: از سفر خود به تهران بسیار خوشحال هستم و از وزیر فرهنگ و ارشاد ایران "دکتر علی جنتی" برای چنین فرصتی و همچنین مهمان‌نوازی وی و همکارانش بسیار سپاسگزارم.
 
وی افزود: برای اولین بار است که به تهران می‌آیم و در طی این سفر با تأکید بر اهمیت بحث فرهنگی در توسعه روابط میان دو کشور، فرهنگ را به عنوان یک محوریت و واقعیت اساسی قلمداد کرده‌ایم دال بر اینکه از طریق فرهنگ می‌توان شاهد توسعه روابط در تمامی عرصه‌ها بود و دو کشور ایران و ایتالیا مشتاقانه به این عرصه خواهند پرداخت.
 
وی افزود: با همتای ایرانی خودم (دکتر علی جنتی) در رابطه با عرصه‌های گوناگون فرهنگی مانند موسیقی، سینما، تئاتر، کتاب و غیره که می‌توان همکاری دو جانبه داشت به گفتگو پرداختیم.
 
وزیر فرهنگ ایتالیا ادامه داد: اگر بخواهیم به آینده نظری داشته باشیم همانا محوریت قرار دادن این فرهنگ می‌تواند نشانه‌ای از این خواست مشترک باشد.
 
وی ادامه داد: همتای ایرانی من هم همین نقطه نظرات مشترک را داشت و به فرهنگ برای توسعه روابط و گشوده شدن فضاهای همکاری‌های دوجانبه و فعالیت‌های فرهنگی در عرصه جهانی اهمیت می‌دهد.
 
"برای" عنوان کرد: زیرا فرهنگ راهگشاست و امکان فراهم می‌آورد و دورنمای نوینی را پیش روی جوامع مختلف ترسیم می‌کند.
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار