کار گروهی با عنوان تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و طلا و جواهرسازی به همراه عرضه آثار برگزیده صنایع دستی در منطقه هفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ این کار گروه با حضور معاون سازمان توانمندسازی و مشارکت‌های مردمی، مدیر مجتمع سکه و بازرس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا و جواهر ایران، رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا و جواهر ایران و جمعی از مسئولان شهرداری منطقه هفت برپا شد.

مدیر مجتمع سکه و بازرس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا و جواهر ایران در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه در جهان امروز تنها کار گروهی به نتیجه می‌رسد گفت: امروزه ما وارد یک مرحله ملی جهادی شده‌ایم و با شروع کارهایی اینچنینی مانند تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی می‌‌توانیم به ارزآوری و اشتغالزایی کمک کنیم.

بهمنش تصریح کرد: در این مراکز مربیانی که در زمینه‌های مختلف طلا و جواهر فعالیت دارند تجربیات خود را در اختیار کار آموزان قرار می‌دهند.

وی افزود: از این هفته کار گروه ساخت طلا و جواهر در این مرکز آغاز به فعالیت می‌کند و هر هفته نمایشگاهی را از تولیداتی که توسط هنرجویان تولید شده در معرض دید عموم قرار خواهیم داد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر ایران در ادامه اظهار داشت: در حالی که دیگر کشورها از فرصت‌هایی که برایشان ایجاد می‌شود به بهترین نحو ممکن استفاده می‌کنند ما نباید به راحتی فرصت‌های خود را از دست بدهیم.

عبادالله محمد ولی گفت: در اتحادیه تولیدکنندگان تمام تلاش این است که این صنعت و جایگاهش را در بحث اشتغالزایی و اقتصاد کشور به خوبی معرفی کنیم که در همین رابطه چندین نمایشگاه مختلف را برگزار کرده‌ایم.

وی افزود: با نظم دهی به آموزشگاه‌های موجود خود می‌توانیم هرچه بیشتر فعالان این حوزه را به کار بگیریم تا به ما در پیشرفت کارها در اتحادیه کمک کنند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر ایران تصریح کرد: در حال حاضر یک جمعیت 130 هزار نفری در بخش صنعت طلا و جواهر مشغول کار هستند که این ظرفیت می‌تواند به 3 تا 4 برابر افزایش یابد.

در بخش دیگری از این مراسم معاون سازمان توانمندسازی و مشارکت‌های مردمی بیان کرد: ما از شهرداری منطقه 7 به دلیل زحمات زیادی که برای راه اندازی مرکز تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی کشیده‌اند تشکر می‌کنیم.

لطفی با اشاره به اینکه رشته تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی ارزش افزوده زیادی دارد تأکید کرد: امیدواریم که بتوانیم اقدامات لازم را بر ای راه اندازی مراکز این چنینی در دیگر مناطق شهرداری فراهم کنیم زیرا این مراکز از نظر فرهنگی، هنری و اشتغالزایی نقش بسزایی در جامعه دارند و با سرعت و هزینه کم یک اشتغال مولد را تولید می‌کنند.

وی یادآور شد: با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ایی، سازمان رفاه و شهرداری فعالیت‌های خوبی را در این خصوص شروع کرده‌ایم. همچنین با تشکیل کار گروه‌های تخصصی امیدواریم در جهت راه اندازی مراکز این چنینی و اشتغالزایی جوانان گام برداریم.

در پایان این مراسم رئیس اداره آسیب‌های اجتماعی شهرداری منطقه هفت خاطر نشان کرد: شهرداری منطقه هفت تلاش بسیاری کرده تا با ظرفیتی که در منطقه دارد از افراد توانمند و سازمانهای مرتبط مثل فنی و حرفه‌ایی در جهت هر چه بهتر اداره نشدن این مراکز استفاده کند و برای توانمندسازی افراد در معرض آسیب گام بردارد و آنها را وارد بازار کار کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجتمع ، مدیر ، بازرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار