شهروندان مصری امروز در سالگرد انقلاب 25 ژانویه مصر در سایه اقدامات به خیابانها آمدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از یونایتدپرس ، شهروندان مصری صبح امروز برای سومین سالگرد انقلاب 25 ژانویه مصر که منجر به برکناری حسنی‌ مبارک رئیس جمهور سابق این کشور شد ، به میدان التحریر و دیگر میادین عمومی مصر آمدند و این درحالی است که نیروهای ارتش و پلیس اقدامات پیش‌گیرانه‌ای را در ورودی میدان تحریر و میادین اصلی بکار بسته‌اند.

به گزارش این خبرگزاری ، صدها تن از شهروندان مصری در میادین عمومی و میدان التحریر و محوطه قصر اتحادیه مصر حضور پیدا کردند.

همزمان با سومین سالگرد انقلاب مصر ،نیروهای ارتش و پلیس همراه با خودروهای زرهی در داخل میادین و کاخ ریاست جمهوری و مقر دولت و وزرات‌خانه های مهم و بانک مرکزی و ساختمان تلویزیون حضور پیدا کرده و بالگردهایی در آسمان قاهره و چند استان دیگر به پرواز درآمدند.

همچنین نیروهایی از پلیس زنان برای بازرسی زنان و دختران و بررسی هویت‌هایشان قبل از ورود به میدان‌هایی که درآن جشن سومین سالگرد انقلاب مصر برگزار می‌شود مستقر شده‌اند.

شایان ذکر است که امروز سومین سالگرد انقلاب مصر برضد نظام حسنی مبارک است که پس از 18 روز ایستادن در مقابل خواست معترضین سقوط کرد و برطبق آمارهای رسمی در طی انقلاب مردم مصر 946 تن کشته و بیش از 3هزار نفر مجروح گردیند و ده‌ها مرکز امنیتی و پلیسی به آتش کشیده شد.

پیش از این اخوان‌المسلمین در اعتراض به برکناری مرسی و کودتای علیه او خواستار حضور مردم در خیابانها به اتمام رساندن انقلاب 25 ژانویه شده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار